Какво прави атмосферата на работното място токсична


Какво прави атмосферата на работното място токсична
Снимка: iStock/Guliver

Ако определяте атмосферата на работното си място като "токсична", то преобладаващите настроения там са негативни. Напрежението се реже като с нож, а колегите съвсем не са сплотен екип. Истината е, че ако в един офис атмосферата е токсична, то всеки служител има вина за това. Но как да разберете кога нещата отиват прекалено далеч?

1. Всички разговори са негативни

Голяма част от хората са свикнали единствено и само да се оплакват от работата си и да изтъкват всички нейни недостатъци. Всъщност точно това може да направи атмосферата на работното място наистина много неприятна. Ако започнете по-често да мислите за позитивните страни на професията си, настроението ви със сигурност ще се промени. Aко пък имате колеги, които постоянно се оплакват от работата си, по-добре поговорете с тях.

2. Нямате смелостта да изразите недоволството си пред висшестоящите 

Това определено ви натоварва изключително много и може да провали целия ви работен ден. Трябва да давате обратна връзка, а не да се страхувате да говорите с шефовете си. Интересен факт е, че служителите, които най-много се оплакват, обикновено не изразяват мнението си пред ръководството. Ако има нещо, което не харесвате на работното си място, просто го кажете.

3. Не се стараете достатъчно

Ако сте свикнали да не спазвате крайни срокове и да не вършите работата си достатъчно добре, давате предпоставка за токсична атмосфера. За да бъде позитивна работната атмосфера, доверието между колегите трябва да бъде на лице. Несериозността може да ви превърне в ненадежден отборен играч в очите на колегите ви. Това носи усещане за недоверие към вас.

4. Не общувате с всичките си колеги

Разбира се, няма нищо лошо в това да прекарвате обедната си почивка с малка групичка хора. Ако обаче разговорите ви обикновено се базират на слухове и клюки за останалите колеги, атмосферата около вашата групичка неизбежно се превръща в токсична. Опитайте се да бъдете любезни с всички колеги и не забравяйте, че всеки е там, за да си върши работата.

5. Състезавате се с колегите си

Състезателният хъс е едно наистина много важно качество, но единствено и само ако не пречи на екипната ви работа. Ако постоянно се състезавате с колегите си, то най-вероятно работата в екип за вас е много голям проблем. Трябва да се научите да сътрудничите с колегите си, когато се налага, защото в противен случай атмосферата се превръща в токсична и натоварва всички на работното място. Освен това, когато постоянно се състезавате с останалите, пречите работният процес да върви гладко и е възможно да допуснете сериозни грешки.

6. Не се грижите за себе си

Преди да отидете на работа, задължително трябва първо да сте се погрижили за себе си. Трябва да сте достатъчно отпочинали и енергични, за да започнете работния ден с усмивка. Ако сте прекалено уморени и в лошо настроение, няма да сте достатъчно продуктивни, а това определено може да окаже силно влияние на атмосферата на работното ви място. Не забравяйте, че няма как да вършите работата си, ако самите вие сте изтощени или недоволни. Това ще доведе до токсична атмосфера в офиса, а от там и в останалата част от ежедневието ви.

Етикети:
Iwoman.bg

Още по темата


Още от Кариера


Реклама

Всяка жена има право да бъде красива.

Елизабет Арден

Най-четени | Най-нови


виж всички виж всички
Реклама