Няма начин да не познавате поне един „сърдит” колега на работното си място. Обикновено тези хора постоянно се оплакват от работата, от личния си живот, отхвърлят добрите идеи, а понякога дори правят напук на останалата част от екипа. Знаем, че понякога е истинско изпитание да запазите самообладание в присъствието на такъв човек. Ето 4 идеи как можете да се справите с негативните си колеги.
Подходете без предубеждения
Дали това, което казват, е негативно или пък начина, по който го казват? Първият вариант говори за човек, който наистина е отрицателен, но пък вторият модел на поведение означава, че може даденият субект да има проблем с комуникацията. Проверете предубежденията си, за да видите дали съдите този човек въз основа на това как той представя информацията.
Не се превръщайте в част от проблема
Като колега, работещ в една и съща среда, е редно да не добавяте още отрицателно настроение. Разбира се, че този служител ви "лази по нервите" и предизвиква главоболие, но сме сигурни, че не искате да слезете до нивото му. Ако го сторите - това е наистина бърз начин да загубите доверие с останалата част от екипа.
Съберете фактите
Обърнете внимание кои са причините, които карат даденият човек да действа негативно – оставане в извънработно време, твърде много проекти, лошо отношение от трета страна и т.н. Важно е да се намерят причините на това, защото в противен случай се руши работната атмосфера.
Директен разговор
Това е най-трудната част. Първата стъпка в този разговор е да се определят границите на общата ви работа като екип, а не да се започва с обвинения. Може да използвате метода "Ситуация, поведение, въздействие", тоест опишете реална ситуация, очертайте конкретните действия на човека и обяснете как тези действия са се отразили на вас и другите.