4 навика за по-добра продуктивност на работа


4 навика за по-добра продуктивност на работа
Снимка: iStock

Вероятно вече имате свой набор от навици, които ви помагат да свършите работата, независимо дали става дума за офисни задачи, или домакински задължения. Но какво ще стане, ако ви кажем, че можете да увеличите продуктивността си, както никога досега?

Точно така, можете да увеличите продуктивността си с малки промени! И когато комбинирате всички тях, ще накарате хората да се чудят как да бъдат добре смазваната машина за продуктивност, каквато сте.

1. Имайте сутрешен ритуал

Да започнете деня си с намерение е като да си дадете тласък за продуктивност.

Въпросът е да намерите такъв сутрешен ритуал, който отговаря на вашите предпочитания, независимо дали става въпрос за джогинг, след това за приготвяне на здравословно смути, или за бърза йога и купа овесени ядки.

Каквото и да е, трябва да подхрани тялото и душата ви. Всичко е свързано със създаването на среда, която насърчава продуктивността и позитивността от момента, в който се събудите.

Вижте още: Сутрешните ритуали на популярни исторически личности

2. Използвайте правилото 80/20

Когато имате огромен списък със задачи, може да ги възприемете за непосилни още от самото начало. Вече ще имате усещане за изтощение само като погледнете списъка си!

Тук се намесва правилото 80/20. Също известно като принципа на Парето на италианския икономист Вилфредо Парето, то гласи, че 80% от резултатите ще дойдат от 20% от нашите усилия.

Това със сигурност поставя в перспектива важността на задачите в нашия списък, нали? Това означава, че по-голямата част от резултата идва само от 20% от това, което правим!

И така, идентифицирайте задачите с голямо въздействие, които ви дават най-значимите резултати. Това стеснява фокуса ви и ще бъде по-вероятно да изпълните тези задачи и да почувствате постижение. Плюс това, зачеркването им от списъка се чувства толкова удовлетворяващо! 

3. Възползвайте се от силата на списъка "Не трябва да правите"

Също толкова важен, колкото и списъкът със задачи, е списъкът с неща, които не трябва да се правят. Хората често смятат задачите за приоритет, но нещата, които не трябва да се направят, също трябва да бъдат записани.

Знаете ли защо? Защото, въпреки най-добрите ни намерения, ние сме силно разсеяни същества!

Помислете за това: колко пъти спирате, взимате телефона си и превъртате социалните мрежи по средата на задача? Това е пример за често безсмислен навик, който губи ценни минути. Освен това ви е по-трудно да се върнете към задачата си. Изследванията показват, че когато бъдем разсеяни или прекъснати, са ни необходими 23 минути, за да се върнем към задачата.

Борете се срещу разсейването, като съставите списък с неща, които не трябва да правите. Може би това може да е прекомерно гледане, превъртане в социални мрежи или отговаряне на текстови съобщения, които не са спешни. Този списък служи като постоянно напомняне да останете фокусирани върху това, което наистина има значение.

Вижте още: Успешните хора никога НЕ си губят времето за тези 6 неща

4. Научете изкуството на моно-таскинг

Докато сме на темата за задачите и прекъсванията, нека отделим малко време, за да развенчаем мита за мултитаскинга. Тази стратегия беше рекламирана от десетилетия като начин да се свършат нещата. Имаше време, когато хората се гордееха, че изпълняват много задачи едновременно.

Вече не.

Скорошни изследвания показват, че мултитаскинга всъщност е ужасен начин да правите неща. Принципът е същият като този при разсейването – когато мозъкът ни непрекъснато превключва скоростите, за да се движи напред-назад през задачите, ние ставаме по-малко ефективни. И е по-вероятно да грешим!

Това изобщо не звучи продуктивно.

Въведете по-ефективната тактика – моно-таскинг. Това просто означава да се съсредоточите върху една задача в даден момент и да ѝ отделите цялото си внимание. Това ви дава по-добър поток и концентрация.

Етикети:
Iwoman.bg

Още от Кариера


Реклама

Иска се много доверие, за да споделиш недостатъците си с приятел. Иска се обаче много повече, за да споделиш неговите.

Най-четени | Най-нови


виж всички виж всички
Реклама