Деинфлуенсъри - нова мода в социалните мрежи


Деинфлуенсъри - нова мода в социалните мрежи
Снимка: iStock

Деинфлуенсъри са новите модерни и популярни хора и създатели на съдържание, с което ни карат да се противопоставяме на наложената от инфлуенсърите свръхконсумация. Философията е откажи, намали, използвай повторно, поправи, рециклирай, компостирай. Фактор за активността на деинфлуенсърите е и нарастващото притеснение от екологичните последици на свръзпазаруването. Друг аспект са финансовите щети.

Това обясни в интервю за БНР журналистът Ванина Тодорова. По думите ѝ виждаме клипчета в социалните мрежи, които ни карат да купуваме продукти, които невинаги ни трябват или не носят стойност като в рекламите, а деинфлуенсърите ни призовават да спрем и да се замислим.

Инфлуенсър маркетингът бележи доста голям ръст. Очаква се до 2027 г. да достигне половин трилион долара, коментира журналистът. На този фон у нас инфлуенсърите се обединиха в асоциация, с която ще създават и образователно съдържание.

Още: 7 начина да покажете любовта си в социалните мрежи, без да дразните всички останали

"Наистина е голям скок и много бързо се развива този инфлуенсър маркетинг и това са най-големите платформи за реклама, не е телевизията", каза тя. Деинфлуенсърите сами по себе си са инфлуенсъри, защото имат влияние. Те също ни влияят, но идеята е, че ни влияят към по-добро. Обмислено харчене, устойчиво потребление, подчерта Ванина Тодорова.

Журналистът даде пример с бързата мода – втори най-голям замърсител на планетата. "Дори в България започват да се появяват големи групи в социалните мрежи за хора, които искат да препродават дрехите си. Това е голям плюс. Магазините втора ръка също помагат. Има хора, които даряват дрехи. Това тепърва в България ще набира скорост."

Според Тодорова деинфлуенсърството на този етап се възприема по-скоро като тренд, а не като дългосрочна промяна.

Още: 7 съвета от инфлуенсър: Как да изградите своя образ в ерата на социалните мрежи

Етикети:
Iwoman.bg

Още от Любопитно


Реклама

Твърде много хора купуват неща с пари, които не притежават, за да впечатлят хора, които дори не познават.

Цицерони

Най-четени | Най-нови


виж всички виж всички
Реклама