Подобряването на отношенията ви в работата се свежда до едно нещо: ясна комуникация. А имейлът е един от най-важните (и най-използваните) инструменти в комуникацията на работното място. За разлика от директния разговор лично или чрез видео, имейлите обикновено не идват с незабавен отговор и не можете да видите изражението на лицето на получателя. Това означава, че не знаете дали съобщението ви идва по объркващ начин или стилът ви на комуникация по имейл е отблъскващ.
Начинът, по който изпращате имейл, говори много за вас. Той издава на хората за вашите комуникационни и организационни умения, опит и ефективност. Той също така представя виртуална версия на това коя сте и коя се стремите да бъдете.
Ето кои фрази е по-добре да използвате, когато комуникирате чрез имейл с шефа или колегите си:
1. Отне ми известно време, но можете да го направите
- НЕ пишете: Извинявайте за закъснението.
- Пишете: Благодаря за търпението.
2. Моят график също има значение
- Не пишете: Кое е най-добре за вас?
- Напишете: Можете ли да...?
Вижте още: 6 неща, които емоционално интелигентните хора НЕ казват на работа
3. Пак заповядай
- Не пишете: Няма проблем.
- Напишете: Винаги се радвам да помогна.
4. Знам какво правя
- Не пишете: Мисля, че.
- Напишете: Ще бъде най-добре, ако...
5. Трудно е да го обясня
- Не пишете: Опитвам се да напиша този имейл от 40 минути.
- Напишете: Ще бъде по-лесно да го обсъдим на живо.
Вижте още: 6 психо трика, които ще накарат колегите в офиса да се вслушват във вас
6. Разбрахте ли го?
- Не пишете: Надявам се, че ме разбрахте.
- Напишете: Уведомете ме, ако имате някакви въпроси.
7. Докъде по дяволите сме с това?
- Не пишете: Просто исках да проверя.
- Напишете: Кога мога да очаквам актуална информация?
8. Имам ангажимент
- Не пишете: Мога ли да си тръгна по-рано?
- Напишете: Налага се да тръгна по-рано, за да...