Хората са социални същества. Ние жадуваме за взаимодействие, одобрение, забавление и подкрепа, и въпреки че има естествено общителни хора, повечето от нас срещат трудности при започването на разговори, публичното говорене и намирането на съмишленици на работното място. Добрата новина е, че има няколко психологически трика, които можете да научите, за да привличате хората около себе си и да бъдете център на вниманието.
Вижте още: 5 подвеждащи въпроса на интервю за работа, които ще ви объркат
1. Свържете езика на тялото
Ако искате да впечатлите, да привлечете внимание или да спечелите уважение, наблюдавайте езика на тялото на човека, с когото говорите, и се опитайте да го имитирате. Изследванията доказват, че това поведение ще покаже комфорт, ще засили доверието и ще помогне за изграждането на връзка.
2. Говорете с длани нагоре
Има няколко езика на тялото, които можете да използвате, за да привлечете хора, но не всеки знае този трик. Когато говорим с вдигнати длани, това показва надеждност и честност.
3. Практикувайте силова поза
Силовата поза може да подмами мозъка ви да мисли, че имате увереност, дори и да не го чувствате. Точно преди голяма среща отидете до огледалото и си представете, че сте супергерой - сложете ръцете си на бедрата, вдигнете главата си, изправете стойката си и поставете голяма усмивка на лицето си.
Вижте още: В офиса: Как да се справите с колегата, който ви "лази по нервите“
4. Правете комплименти
Важно е да уведомите някого, ако е мил, умен или изглежда добре - не само за да бъдете учтиви, но защото това, което казвате за другите хора, влияе на това, което те мислят за вас.
5. Дъвчете дъвка, ако сте нервни
Нормално е да се чувствате тревожни и нервни преди голямо събитие с много хора, които да впечатлите, но ако смятате, че тези чувства разклащат увереността ви, опитайте да дъвчете дъвка. Този трик ще ви разсее от стреса и освен това ще увеличи притока на кръв към мозъка.
6. Говорете за лични неща
Опитайте се да задавате въпроси като „Коя е любимата ви храна?“ или „Кое беше любимото ви пътуване?“ например. Когато сте лични, е по-вероятно да изградите доверие и приятелство.