Психология на цветовете: 5 нюанса и техните послания в бизнес среда


Психология на цветовете: 5 нюанса и техните послания в бизнес среда
Снимка: iStock/Guliver

Много жени изпитват трудности при избора на тоалет за интервю за работа. Най-често те са склонни да носят нещо, което им стои страхотно според тях. Но това не винаги е добра идея, защото всеки цвят, който изберете да носите, предава определено послание на хората срещу вас. Като например...

1. Хората, облечени в черно, изглеждат по-умни

Черното е цветът на лукса и изтънчеността. Излъчва аура на изключителност и сериозност. Какво може да бъде по-луксозно от малка черна рокля на Chanel? Според проучване черният цвят се възприема като показател за престиж, власт, сериозност и висока интелигентност. Но тъй като черното също се свързва с траур и тъга в западната култура, не е най-добрата идея да сте облечени напълно в черно, тъй като това ще ви накара да изглеждате твърде официално.

Вижте още: В офиса: Как да се справите с колегата, който ви "лази по нервите“

2. Хората, които носят бяло, вдъхват доверие

Белият цвят символизира чистота и простота. Но ако сте облечени изцяло в бяло от главата до петите, може да създадете впечатление, че сте дистанцирани, студени и склонни към перфекционизъм. Според психолозите бялото може да се възприеме и като цвят на искреността.

Ако включите бяло в тоалета си на 50%, то цветът може да ви помогне да създадете образ на човек, който е перфектно организиран и контролиращ нещата. Добра идея е да носите бяло на представянето на нов проект или на среща, на която искате да представите иновативни идеи.

3. Хората, облечени в синьо, изглеждат надеждни и уверени

Според учените тъмните нюанси на синьото имат успокояващ ефект. Така че не е случайно, че авиокомпаниите са склонни да избират този нюанс за своите униформи на персонала. Синьото също се свързва с интелигентност, доверие, ефективност и спокойствие.

Този цвят може да бъде добър избор за офис облекло и често може да се види на важни срещи. Ето защо винаги е добра идея да носите нещо синьо на интервю за работа или работна среща, ако искате да изглеждате лоялни и надеждни.

4. Жълтият цвят има тенденция да разведрява

Според проучванията жълтият цвят увеличава производството на серотонин в мозъка, ускорява метаболизма и повишава настроението. Освен това цветът ви прави по-концентрирани, поради което често се използва върху пътни знаци и в реклами. Този топъл и радостен цвят създава усещане за бодрост и закачливост и е подходящ за активни хора.

Въпреки това, носенето на твърде много жълто може да причини безпокойство, нервност, страх и конфронтация, особено при хора, които вече са стресирани. Стилистите препоръчват да избягвате да се обличате в жълто, когато се опитвате да повлияете на мъжете, тъй като те са склонни да го виждат като евтино и неизискано.

5. Ако искате да получите увеличение на заплатата, облечете нещо зелено

Зеленият цвят е силно свързан с природата, спокойствието и здравето. Така че, ако работите в здравната индустрия или продавате естествени, органични и екологично чисти стоки, дрехите в този цвят винаги са добър избор.

Зеленият цвят също символизира пари, богатство, късмет и креативност. Така че, ако искате да получите увеличение на заплатата или да предложите нова идея на следващото си заседание на борда, изберете зеления цвят.

Етикети:
Iwoman.bg

Още по темата


Още от Мода


Реклама

Някой ден ще си достатъчно възрастен, за да започнеш да четеш приказки отново.

К. С. Луис

Най-четени | Най-нови


виж всички виж всички
Реклама