Всички сме изпитвали страничните ефекти от комуникацията с негативни колеги, познати или партньори. Може би работите с някой, който непрекъснато се оплаква, но предприема нищо, за да се справи с проблемите си. Или имате приятел, който говори против другите и създава драма. Какъвто и да е случаят, тези хора могат да ви повлияят много зле, пише Enterpreneur.com. Ето как да се справите с тях:
Поставете граници
Не се чувствайте длъжни да стоите и да слушате безкрайните им оплаквания. Дистанцирайте се, доколкото можете. А ако все пак ви се налага да общувате с тях, старайте се да е максимално кратко.
Негативните служители – вън
Дори един зле настроен човек в екипа ви може да прехвърли отношението си върху всички останали. Срещнете се на четири очи, обяснете му къде е проблемът и му дайте шанс да се промени. Ако това не се случи, може би е време да го освободите.
Избирайте битките си
Не влизайте в спор за всяко дребно нещо, което ви подразни. Освен че самият вие ще паднете жертва на негативизма, ще направите и лошо впечатление. Контролирайте емоциите си и се старайте да предотвратите ескалация на напрежението.