Чувствате ли, че понякога не можете да постигнете нищо на работа? Приключва работният ден, замисляте се и сякаш нищо кой знае какво не се е случило днес.
Оказва се, че съвременният човек губи около 3 часа от работния ден със задачи, които не са свързани с работата му. А какво всъщност прави през това време? Според статистиката 64% от тези хора използват интернет за лични нужди през работно време, а 50% правят лични телефонни обаждания и пращат съобщения. Около 60% от тях признават, че правят онлайн покупки и играят игри. Но личното време, използвано в офиса, съвсем не е единственото, в което се влага, ето и някои странични неща:
Клюки (42%)
Закуски и почивки (27%)
Срещи (23%).
Разбира се, ние не сме роботи и няма как да работим през 100% от времето, но има някои фактори, които разсейват и намаляват качеството на работа излишно. Ако те се премахнат, тогава продуктивността на всеки би се повишила в пъти.
Световноизвестният бизнес лектор Брайън Трейси дава няколко изключително полезни съвета за това как да се справим с най-разсейващите фактори.
1.Клюките
Трудно е да не се попадне в този капан. Статистиката показва, че клюките “изяждат” най-малко час от работното време. Най-лесното решение е просто да се отдръпнете, когато те започнат.
2. Социализация
Няма нищо лошо в това да се сближите с колегите, но ограничете социализацията до почивките за хапване и след работно време.
3. Шумни колеги
В почти всеки офис има такива. Носете слушалки, които са шумоизолирани - не само можете да стимулирате мозъка си с хубава музика, но и ще изолират страничните шумове.
4. Интернет
Ако не ви трябва по време на работа, старайте се да не го отваряте. Дори и да го ползвате - отваряйте само нужните сайтове и приложения, които наистина ви помагат да си вършите работата.
5. Имейл
Пресяването на важните от неважните имейли може да си е голяма загуба на време. Вместо да отваряте и прочетете всеки, Брайън Трейси съветва да започнете с най-важните - отметнете първо тях и след това си оставете време за останалите.
Още много други факти и полезни съвети за лична ефективност, мениджмънт и баланс между личен живот и работа ще сподели в семинар в България Брайън Трейси. Той е световноизвестен бизнес лектор, автор на множество книги, посветени на мотивацията и личностното израстване. Годишно той консултира над 350 фирми и води семинари с огромен брой участници, а на 19 февруари 2018 г. ще проведе най-известния си семинар "Maximum Achievement 2.0" в София. След него гостите ще си тръгнат и с годишен план за действие, който могат да започнат да изпълняват веднага. Билети за събитието можете да намерите тук.
Източник: briantracy.com/blog/time-management/time-wasters-at-work