На специална пресконференция Avon България даде старт на тазгодишното издание на благотворителната кампания "Говори открито срещу домашното насилие".
Инициативата залага на смела и откровено стряскаща визия, с която компанията се стреми да шокира и привлече внимание към проблема. Посланието на кампанията "Сложи си обица на ухото! Нека заедно спрем домашното насилие!” призовава обществото да покаже непримиримост към проявите на насилие и да говори открито за тях.
Новият благотворителен продукт – обици "Нови възможности за жените", са в центъра на кампанията, подкрепяна от Деси Бакърджиева, Теодора Духовникова, Мона Недева, Орлин Павлов и Калин Врачански. Набраните средства от кампанията през 2014 г. ще бъдат дарени на партньора на "Говори открито“ – "Алианс за защита срещу домашното насилие”.
Посланикът на кампанията тази година – Деси Бакърджиева – засне специална фото сесия, в която показва истинското лице на домашното насилие. Новата й роля на жертва в рамките на "Говори открито срещу домашното насилие” цели да провокира обществото и да извади на показ действителността, с която се сблъсква една на всеки четири българки.
Председателят на Алианса Геновева Тишева на свой ред сподели най-новите тревожни данни, с които организацията разполага – тенденцията в Европа показва, че вече всяка трета жена е жертва на тормоз – или 33% от жените над 15-годишна възраст. В България този процент засега все още е 23%, като според специалистите стойностите са по-ниски, защото малко хора са готови да го признаят и да потърсят помощ. От друга страна 29% от жените в България в детството си са преживели поне една от трите форми на насилие - физическо, сексуално или психологическо. Има ясно изразена тенденция за упражняване на по-тежки форми на насилие, а също така и насилие срещу деца, насилие срещу възрастни хора от техни деца - все тенденции, проявили се от миналата година насам.
Като част от кампанията в средата на юли на Facebook страницата на Avon България ще стартира и дигитална апликация. С нея AVON призовава всеки да се включи в инициативата, като сподели своя снимка с благотворителния продукт и покани приятелите си да направят същото.