Преди не бях типа човек, който си прави списъци, просто нахвърлях някакви неща на листчета, които после губех. Това обаче се промени, след като миналата година интервюирах един от най-успелите хора на планетата, споделя Келси Хъмфрис от Lifehack.org.
След срещата тя осъзнала колко важна е организацията не само в работата, а във всяка сфера на живота. Успелите, щастливи хора имат множество списъци, които редовно обновяват.
Ако и за вас подобно организиране на времето и целите е нещо ново, може би се чудите откъде да започнете. Келси дава няколко идеи за списъци, които ще помогнат на всеки да бъде по-целеустремен и удовлетворен.
1. Най-важните ви дългосрочни приоритети – в личния живот, кариерата, като цяло.
2. Мечтите ви – и то не само изпълнимите (например: Да изплатя кредита, Да отслабна с 10 кг), а и такива, които на този етап ви се струват невъзможни.
3. Книги, които да прочетете – списъкът ще ви помогне най-сетне да започнете да отделяте повече време за четене.
4. Нови неща, които да опитате – ресторанти, хобита, рецепти, спорт и т.н.
5. Места, които да посетите – дори и да не са конкретни. Може просто да напишете „водопад“ или „пустиня“.
6. Краткосрочни професионални цели – такива, които искате да постигнете в следващия месец например.
7. Събития, на които да отидете – следете за конференции, семинари, лекции, които могат да ви бъдат полезни или просто са на интересна за вас тематика.