За по-добра комуникация: Как да казвате повече с по-малко


За по-добра комуникация: Как да казвате повече с по-малко
Снимка: iStock

Добрата комуникация е ключова както в личните, така и в професионалните отношения. И макар мнозина да смятат, че изчерпателните разговори са най-плодотворни, всъщност е важно какво казвате, а не колко. В тази статия ви даваме няколко ценни съвета как да казвате повече с по-малко думи.

1. Яснотата надделява над интелигентността

Съсредоточете се върху предаването на посланието си ясно и кратко, а не върху демонстрирането на вашия речник или остроумие. Дайте приоритет на разбирането пред празната игра на думи.

Вижте още: Ако избягвате тези 7 фрази, ще сте по-добър комуникатор

2. По-малкото е повече

Редактирайте безмилостно. Изрежете ненужните думи, фрази и изречения. Всяка дума трябва да служи на цел и да добавя стойност към вашето послание.

3. Бъдете смели и директни

Изразете мнението си ясно и уверено. Избягвайте двусмислието и скритите значения.

4. Историята е ключът

Използвайте техники за разказване на истории, за да ангажирате аудиторията си и да направите съобщението си запомнящо се. Хората се свързват с разкази повече от сухи факти и цифри.

5. Прегърнете неочакваното

Не се страхувайте да разчупите шаблона. Използвайте нетрадиционен език или структура, за да изненадате аудиторията си и да привлечете вниманието им.

Вижте още: Как да се справите с "трудните" колеги в офиса?

6. Познавайте своята аудитория

Приспособете своя стил на комуникация към нуждите и предпочитанията на вашата аудитория. Това, което резонира с една група, може да не работи за друга.

7. Практика, практика, практика

Точно като всяко умение, ефективната комуникация изисква практика. Усъвършенствайте уменията си за писане и говорене чрез повторение и обратна връзка.

8. Слушайте активно

Ефективната комуникация е двупосочна улица. Обърнете внимание на отговорите на аудиторията си и коригирайте посланието си съответно.

Вижте още: Правилните изрази, които да използвате в служебните си имейли

9. Бъдете автентични

Нека вашата личност блести чрез комуникацията ви. Хората се свързват повече с истински личности, отколкото с излъскани личности.

10. Приемете мисленето на "интелигентната краткост"

Тук не става дума само за писане на по-кратки имейли или изнасяне на кратки презентации. Става въпрос за промяна в мисленето, която дава приоритет на яснотата, ефективността и въздействието в цялата ви комуникация.

Етикети:
Iwoman.bg

Още от Кариера


Реклама

Понякога умът има нужда от време, за да приеме онова, което сърцето вече знае.

М.Анджело

Най-четени | Най-нови


виж всички виж всички
Реклама