Вдигнете ръка, ако се разпознавате в следните твърдения: Често влизате в една стая и не се сещате защо сте влезли. Закъснявате. Никога не можете да си намерите ключовете. Отплесвате се по време на разговори. Мислите ви са разпилени и трудно си правите планове. Просто сте разсеяни. Постоянно.
Какво да направите тогава? Да приемете това като един от недостатъците си и да продължите да си живеете както досега? В никакъв случай. Перманентната разсеяност може да навреди много на кариерата, а и на личния ви живот. Според Lifehack обаче има няколко лесни трика, които ще ви помогнат да се справите с нея.
1. Слагайте винаги нещата на едни и същи места. Звучи просто, но работи. Така ще си изградите навици и рутина, които са полезни за разсеяните хора.
2. Правете си списъци със задачи за деня и си слагайте крайни срокове. Примерно: "Ще отговоря на всички имейли до 11:30 ч.".
3. Ако ви е трудно да спазвате сроковете, нагласяйте си аларми на телефона, за да ви напомнят как трябва да се движите във времето.
4. Делегирайте някои свои ангажименти и отговорности, ако е възможно. Никой не може да прави всичко сам, а и често ставаме най-разсеяни, когато сме най-заети.