В скорошно интервю за CNBC изпълнителният директор на социалната мрежа LinkedIn Джеф Уийнър разкри какво е научил за писането на имейли през годините.
По думите му има една основна грешка, която много хора допускат: Включването на твърде много информация.
"Лесно е да пренебрегнеш важността на яснотата и краткостта на имейлите. Колкото по-дълго и сложно е едно електронно писмо, толкова повече нови въпроси поражда. Хората започват да търсят отговори, изпращат се още и още имейли и т.н.", обяснява той.
Според Уийнър друга грешка е пращането на "ядосан" мейл. Всички сме се сблъсквали с това - получаваме писмо, от което се чувстваме по някакъв начин атакувани или засегнати, и веднага сядаме да напишем емоционален отговор. Така обаче задълбочаваме проблема и предизвикваме скандали.
Какво е решението? Говорете си повече лице в лице, казва Уийнър.
"В днешно време хората предпочитат да комуникират по имейл, но скрити зад екрана, могат да напишат нещо, за което да съжаляват. Чакането за отговор може да дълго, а интерпретациите на написаното - многобройно. Затова трябва отново да започнем да си говорим офлайн", уточнява изпълнителният директор.
Целта на мейлите е да ни улеснят и те до голяма степен го правят, но понякога всъщност се получава усложняване на наглед проста ситуация. Затова не пренебрегвайте директното общуване - то ви дава повече контрол и яснота.
Четете още интересни статии в бизнес сайта ни Expert.bg.