Всяка минута в света се изпращат безброй имейли. Въпреки че всички си служим с този метод на комуникация, много хора не владеят добре етикета на електронната поща. От BusinessInsider са подбрали най-честите и неприятни грешки, които се допускат при писането на имейли.
1. Прекалено непринудени сме. Тонът на съобщението трябва да отразява връзката ни с получателя. Ако използваме прекалено непринуден стил, това би изглеждало непрофесионално. Трябва да сме крайно пестеливи при използването на удивителни знаци, емотикони, цветен текст, странни шрифтове и т.н.
2. Прекалено сухи сме. Не бихме искали да звучим и като роботи. Отговорът с по едно изречение или дума би могъл дори да засегне ответната страна.
3. Изпращане на копие без одобрение. Когато искаме да добавим още някого в комуникацията, трябва внимателно да преценим дали коментарите от една от страните в подходящ тон за четене и от новите участници. Може шефът да е споделил неформално мнение за клиент или дори колега да е вмъкнал лична информация, която не е необходимо да се чете от други.
4. Изпращане на имейли в 3 часа сутринта. Може да сме работохолици и вдъхновението да ни завладява по малките часове, но отсрещната страна може да ни сметне за вманиачени. Ако действително сме в настроение да напишем мейл в неподходящо време, най-добре да го запазим в чернови.
5. Липса на каквато и да е тема на писмото. Това може да бъде дразнещо за получателя, който е принуден да отворите съобщението, за да разбере, за какво става дума.