Не е изненада, че много от нас се задушават на работното си място. Толкова сме погълнати от работния си режим, че забравяме за другите важни неща в живота. И все пак прекарваме по-голямата част от времето си в труд, физически или интелектуален, и трябва да се постараем да опростим работните ангажименти, за да имаме в края на деня сили и за личните си такива.
Винаги има начин да подходим по-рационално и да променим нещата към по-добро. Как? Ако не можем да сменим работната среда, то можем да променим нашето отношение към нея. Вижте съветите на Hongkiat.
1. Научете се да казвате „Не“. Ако приемате да вършите работата на колегите си, в един момента те ще започнат да си мислят, че техните задачи са станали ваша отговорност. Винаги премервайте обема на собствената си работа, преди да се нагърбите със задачите на колега. Не забравяйте, че най-важната ви задача за деня е да си свършите вашите задачи.
2. Приемането на несъвършенството не означава отричане на съвършенството. Всяка една работа има тънкости и трябва да покрива определени критерии, за да е свършена добре. И все пак има неща, които могат да се облекчат като процес на изпълнение и точно тук идва вашата възможност да улесните работния си ден. Ако се опитвате да сте перфекционисти във всяко отношение, накрая ще бъдете съсипани от резултатите, имайки предвид невероятно високите очаквания, които сте си поставили в началото. Приоритизирайте задачите си и влагайте повече усилия там, където наистина е нужно.
3. Делегирайте отговорност. Много редки са случаите, в които можете да свършите цялата работа сам. Хората са свикнали да вярват единствено на себе си, когато искат да постигнат най-добрите резултати, но това може да е много изтощаващо. Научете се да вярвате и на колегите си и да си разпределяте работните ангажименти. Това намалява стресът.