Ако мислите, че работата с шеф не е за вас и искате да се прехвърлите в морето на свободните професии, то добре е да знаете, че нещата и там не се получават като с магическа пръчица. Трябва да сте подготвени както за положителните, така и за негативните страни на този вид препитание. Вижте кои са най-важните неща, за които трябва да се погрижите в първите 100 дни от новия си живот като фрилансър, според The Huffington Post.
1. Осигурете си стабилен (било то минимален) доход. Намерете поне един сигурен източник на финанси, за да можете в бъдеще да си позволите да поемате временни ангажименти.
2. Планирайте бюджета си в близките 180 дни. Шест месеца са умерен период за планиране на семейния бюджет. Не са нито малко, нито много – просто половин година. Няма гаранция, че ще започнете да печелите веднага и изобщо кога точно ще се появят първите ви приходи от новото начинание. Затова е важно да се подсигурите финансово за възможно най-дълъг период от време, за да съумеете да се отдадете на работата и усъвършенстването си.
3. Създайте си собствен график. Ако имате проблем с вечното отлагане на задачите, това ще е много ценно за вас. Има куп приложения за планиране на работния ден, които може да използвате и които ще облекчат работата ви и я превърнат в хубав дневен график.
4. Определете граници. Не позволявайте околните да си мислят, че фактът, че работите у дома, означава, че не работите и сте свободни да правите каквото си искате. Донякъде е така, защото зависите изцяло то себе си, но от това колко сте отдадени все пак зависи месечният ви доход. Импровизирани посещения на приятели или изпълняването на поръчки на приятели, които не могат да се измъкнат от офиса, не трябва да се превръщат в ежедневие за вас.
5. Не пренебрегвайте счетоводството. Не всички сме родени математици или финансисти, но когато стартирате собствена бизнес идея трябва да намерите начин да се справяте със счетоводната страна на нещата. Вие или някой друг, на който да плащате за услугата.