Ако избягвате тези 7 фрази, ще сте по-добър комуникатор


Ако избягвате тези 7 фрази, ще сте по-добър комуникатор
Снимка: iStock

Добрите комуникационни умения могат да ви помагат да създадете солидни взаимоотношения – както в професионалния, така и в личния си живот. Но е особено полезно при разрешаването на всякакви конфликти и недоразумения. Това са 7 често срещани фрази, които добрите комуникатори избягват.

1. "Не съм виновен"

Ааа, играта на обвиняване. Не е лесно да поемете отговорност за вашите грешки. Така че не е изненада, когато хората се отбраняват или сочат с пръст някой друг. Но отклоняването на вината не е най-добрият начин за справяне с тези ситуации. Соченето с пръст само дразни другия човек или го кара да премине в отбранителна позиция. Дори ако нещо наистина не е по ваша вина, това пак не е най-добрата фраза за използване. По-добрият начин да се справите с тези ситуации е да говорите. Какво е причинило грешката на първо място и какво може да се направи, за да се премине от нея?

2. "Ти грешиш"

Друга фраза, която добрите комуникатори избягват. Тази фраза предполага, че нечие мнение е грешно и тяхното е правилно. Следователно те нямат интерес да чуят какво има да каже другият човек. Това може да доведе до напрегнати отношения и оплаквания от двете страни. Но добрите комуникатори разбират, че и двете страни са еднакво важни – дори ако те мислят по един начин, а опозицията им по друг начин.

Вижте още: 5 малки навика, които драстично повишават интелигентността

3. "Не ме интересува"

Подобно на "грешиш", фразата "не ме интересува" е пренебрежителна. Това казва на другия човек, че не ви интересува какво има да каже. Но тази фраза може да нарани чувствата им. Това може също да ги накара да се чувстват така, сякаш чувствата им нямат значение. Добрите комуникатори са отворени към други гледни точки, дори и да не ги разбират напълно. Тук се намесват способностите на добрия комуникатор за емпатия. Това означава, че ще отдели време, за да разбере мнението на другия (вместо да отхвърли изцяло позицията му).

4. "Това не е мой проблем"

Това е друга фраза, която може да бъде пренебрежителна. Тя изключва всеки по-нататъшен разговор и може да накара някой да се почувства така, сякаш не го чуват. Но както споменахме по-горе, добрите комуникатори са отворени за дискусии. Те също биха искали да помогнат, дори ако това "не е техен проблем". Ето защо добрите комуникатори първо ще изслушат, за да разберат какъв е проблемът. След това ще измислят някои решения или съвет, за да помогнат по най-добрия начин.

Вижте още: 6 мощни начина да развиете самодисциплина

5. "Какъв ти е проблемът?"

Ако искате да разберете какъв е нечий проблем, това не е най-добрият начин да попитате. Тази фраза е конфронтационна и може да започне спорове, ако не внимавате. Това е така, защото означава, че нямате търпение да изслушате някого. Техният отговор може да бъде отбранителен или агресивен. Добрите комуникатори са тактични в начина, по който питат. Те ще кажат: "Как мога да помогна?" или "Има ли нещо, за което искате да поговорим?". Много по-неутрално (и по-добро) е.

6. "Успокой се"

Това е едно от тези твърдения, които имат ефект, противоположен на значението си. Защото ако кажете на някого да се успокои, той вероятно ще се разстрои още повече. Да кажете на някого да се успокои означава, че мислите, че той реагира прекалено много и е прекалено драматичен. Може обаче да не мислят така.

Те може да имат пълното право да бъдат разстроени. Добрите комуникатори внимават да не обезсилят нечии чувства с фрази като тази. Вместо това те ще използват фрази като "Разбирам, че си разстроен". Или попитайте "Какво не е наред?' или "Как мога да ви помогна?", за да започнете дискусия.

7. "Без да те обиждам, но..."

Това е друга фраза, която няма същия ефект като нейното значение. Колко пъти сте чували някой да започва с "Без да те обиждам, но…", преди да каже възможно най-обидното нещо? Да не се обиждате, преди да причините обида, не отменя тази обида. Добрите комуникатори използват алтернативни фрази, за да изразят гледната си точка и използват по-малко обидни формулировки.

Етикети:
Iwoman.bg

Още от Кариера


Реклама

Ако винаги се опитваш да бъдеш нормален, никога няма да разбереш колко невероятен можеш да си.

Мая Анджелоу

Най-четени | Най-нови


виж всички виж всички
Реклама