Въпреки всички съвременни онлайн канали за създаване на нови контакти и търсене на потенциални клиенти, личният контакт си остава най-силното ви оръжие. Когато създавате мрежа от контакти чрез комуникация лице в лице, не само думите ви говорят за вас и вашите намерения. Гласът, езикът на тялото и външният ви вид са все оръжия, които могат да ви донесат много позитиви. Но, ако не ги използвате правилно, те могат да се обърнат срещу вас и да провалят възможности за потенциални сделки. Вижте какво да не правите по време на събития, на които ходите за обогатяване на социалния си кръг, ако не искате да пропуснете бизнес възможности. Според Fortune не трябва да…
… прекъсвате разговори. „Колко грубо“ е обикновено първата мисъл на хората, ако се намесите непоканени и без извинение в техния разговор. Вярно е, че по време на семинари, форуми, конференции не се водят толкова задълбочени разговори, но това не означава, че може да се включвате в нечий диалог, без да сте сигурни, че това няма да притесни участниците.
… да подхождате директно към продажби. Ако искате всички да ви избягват, тогава заложете на директните продажби. В противен случай никога не започвайте разговора с информация за вашите продукти, услуги и цени. Започнете ли разговор с непознат направо с предложение за продажба, хората ще ви помислят за агресивни или, което е по-лошо, за отчаяни. Това няма да донесе никакви позитиви нито за вас самите, нито за бизнеса ви.
… да се оплаквате. Не забравяйте, че вие сте там, за да се свържете с други професионалисти, а не с професионални психолози или приятели. Ако целият ви разговор с бъдещи бизнес партньори гравитира около обсъждането на негативите на мястото на събитието, декора, храната и т.н., това може да ви изиграе много лоша шега. Околните могат да ви помислят за неуважителни и неприятни, което да намали желанието им да продължат контактите с вас занапред.