Вероятно сте чели или чували за начини, по които социалната мрежа помага в кариерата. Съществува обаче и обратният ефект – виртуалното ви поведение може да ви донесе сериозни професионални проблеми. Вижте какво да избягвате да правите във Facebook, ако искате да си спестите уволнение заради глупост.
Пишете статус за интервю или оферта за работа. Много трябва да внимавате, ако искате да се похвалите в социалната мрежа. Има голяма вероятност мениджърите да следят профила ви и сами да си вкарате автогол с недостатъчно ласкателен статус.
Лъжете. Ако ще го правите, поне го правете умно. Какво се случило с един младеж в САЩ – казал на шефа си, че има спешен случай в семейството и не може да работи на Хелоуин, а няколко час по-късно в мрежата се появила негова снимка, на която той си пийва на парти, облечен като...фея. Както можете да се досетите, не е запазил работата си.
Оплаквате се от условията. Facebook не е мястото да правите това, най-малкото не е коректно. Ако имате проблем, обърнете се лично към шефа си. Жалване в статус може само да ви навреди.
Имате крайно мнение по чувствителни теми. Всеки има право на лична позиция, но статуси от рода на „Циганите на сапун” няма как да не направят лошо впечатление. Дори да не ви уволнят заради тях, ще си имат едно наум за вас.
Обяснявате колко ви е скучно. „Уф, каква скука, още два часа до края на работния ден...”. Види ли това, шефът ви моментално ще се запита какъв е смисълът да плаща на служител, който си прекарва времето в писане на подобни изявления.
Споделяте прекалено лични неща. Нужно ли е социалната мрежа да разбира подробности за сексуалния ви живот например? Помнете, че когато работите за дадена компания, вие сте нейно лице дори и в свободното си време, дори и в профила си. Трябва да се държите подобаващо.
Плюете по клиентите си. Да кажем, че някоя сделка се е провалила. Не изливайте яда си срещу отсрещната страна във Facebook. Така затваряте тази врата завинаги, а и не знаете дали това няма да ви навреди в бъдеще по някакъв друг начин.
Подигравате се на колегите си. Излишно е да казваме, че е проява на лош вкус. Бъдете сигурни, че те ще видят статуса или ще разберат за него. И тогава атмосферата на работното място може да се влоши рязко за вас.