7 признака, че сте емоционално интелигентен служител


7 признака, че сте емоционално интелигентен служител
Снимка: iStock/Guliver

Изискванията в бизнеса стават все повече, конкуренцията все по-голяма и е важно служителите да започнат да мислят за изграждането на своята емоционална интелигентност още днес. Според доклада за бъдещето на работните места през 2018г. на Световния икономически форум, емоционалната интелигентност (EQ) се изисква от повечето работодатели в световен мащаб. Ако не сте сигурни къде точно стоите по отношение на това си качество, вижте дали притежавате следните 7 черти.

1. Емпатия

Можете ли да разберете и усетите какво изпитва друг човек и в какво настроение е, без да задавате въпроси?

2. Самосъзнание

Търсите ли честна обратна връзка от другите си колеги? Взимате ли предвид съветите им?

3. Любопитство

Искате ли да искате да бъдете все по-добър в това, което правите, изучавайки нови неща?

4. Фокус

Когато нещата се объркат, можете ли да разграничите реалните проблеми от второстепенните пречки, за да останете фокусирани върху това, което наистина има значение?

5. Вяра

Вярвате ли, че хората и нещата в живота ви са там по някаква причина? Смятате ли, че каквото и да се случи, в крайна сметка ще е за добро?

6. Оптимизъм

Избирате ли да живеете живота си през призмата на положителното мислене или за вас чашата винаги е наполовина празна?

7. Адаптивност

Можете ли да разпознаете кога трябва да останете на дадено място и кога е време за промяна? С други думи, когато една стратегия не работи, можете ли бързо да превключите към план Б?

Етикети:
Iwoman.bg

Още по темата


Още от Кариера


Реклама

Най-добрият начин да вземете най-доброто от останалите хора, е като им дадете най-доброто от себе си!

Робин Шарма

Най-четени | Най-нови


виж всички виж всички
Реклама