7 неща, които НЕ трябва да търпите на работа


7 неща, които НЕ трябва да търпите на работа
Снимка: iStock/Guliver

Статистиката показва, че хората сменят работата си на всеки 4 години и 2 месеца. На работното място има много различни ситуации и докато някои могат да бъдат приятни и дори мотивиращи, други са направо непоносими. Има много причини да напуснете дадена длъжност и смяната на работа понякога е крайно необходима, за да защитите психичното и емоционалното си здраве. Ето кои ситуации не трябва да толерирате по време на работа.

7 ПРОФЕСИИ, КОИТО СЕ ОТРАЗЯВАТ НЕГАТИВНО НА ЖЕНИТЕ

1. Неадекватна бюрокрация

Ако ви карат да правите подробен отчет за това, което сте постигнали през деня и да смятате колко време отнема всяка задача, рано или късно ще разберете, че прекарвате повече време в писане, отколкото в същинска работа. Същото важи и за отпуските – много фирми подканват служителите си да посочат примерни дати за предстоящата година, докато на други места трябва да се молите, за да получите полагащите ви се дни. Това е ужасна бюрокрация, а тези фирми са пагубни за кариерното развитие на всеки човек.

2. Не можете да обсъждате заплатата си

Ако някой ви каже, че обсъждането на вашата заплата е погрешно, нетактично или неучтиво, трябва да го тълкувате като предупредителен знак. И ако се опитват да ви накарат да се чувствате виновни, че се борите за собствените си финансови интереси, то със сигурност изграждането на добра кариера в тази компания ще бъде изключително трудно.

3. Изскачат случайни разходи

Пазарните отношения означават, че работата е място, на което печелите пари, а не харчите. Ако ви се налага да харчите някаква сума за нуждите на компанията и това не е компенсирано (като кафе или консумативи), тогава със сигурност не сте попаднали на правилното място.

4. Поемате вина

Ако шефът ви започне да ви обвинява, че не сте изпълнили задачи, за които не сте били информирани, или ако длъжностната ви характеристика се разширява със странни задължения, е време да повдигнете проблема и да стигнете до решение, което устройва всички.

5. Работите с „призраци”

„Ghosting” е относително нов термин, който се използва за ситуация, когато партньор напуска разговор, работа или чат, без да каже и дума. Ако вашите въпроси или искания постоянно се игнорират, трябва да говорите с някой по-висшестоящ.

6. Постоянно чувате обещания

Вечните обещания за повишение, ново работно място, обучение или курс са просто начин да ви накарат да работите. Такива шефове никога не успяват да запазят позицията си дълго, което означава, че никога няма да получите каквото е обещано.

ПРОЧЕТЕТЕ ТОВА, АКО СЕ ЧУВСТВАТЕ ЗАСЕДНАЛА В КАРИЕРАТА

7. Правите приятелски услуги

Понякога шефовете използват приятелски отношения, за да експлоатират служителите си. Ако шефът ви е приятен човек, е много трудно да откажете да направите нещо за него. Но се превръща в проблем, ако стане систематично.

Етикети:
Iwoman.bg

Още по темата


Още от Кариера


Реклама

Лошата новина е, че времето лети. А добрата новина е, че ти си пилотът.

Майкъл Алтшулер

Най-четени | Най-нови


виж всички виж всички
Реклама