Да спечелите доверието и симпатиите на шефа си може да бъде голям плюс за вашето бъдещо професионално развитие. Дори може да ви донесе повишение.
Неразбирателствата на работното място могат да са много стресиращи както за вас, така и за вашите лидери, което води до намаляване на ефективността на работата. Ето защо, ако имате някакви затруднение в комуникацията с вашия шеф, може да приложите тези 7 прости правила, по съвет на специалисти от Money, които ще помогнат за изглаждане на отношенията.
1. Заложете на креативността и интуицията си. Ако искате шефът да ви харесва, опитайте да предвидите неговите/нейните нужди на работното място и направете опит да ги разрешите или поне да ги облекчите, без да ви го възлагат като задача. Използвайте въображението си и ще бъдете възнаградени по един или друг начин.
2. Изпращайте седмично съобщение. Не, не става въпрос за безсмислени, умилителни или благодарствени съобщения. Изпращайте на шефа си кратък седмичен обзор на свършеното от вас, както и на предстоящи задачи по текущи проекти. Това ще го държи информиран и следващият път на опашката за повишения, вие ще сте в първите редици.
3. Запазете позитивното си отношение към работата. Хората, които винаги виждат чашата наполовина празна, могат да са истински проблем в атмосферата на всеки офис. Много мениджъри споделят, че няма нищо по-лошо от това да се работи с негативни хора. Те изсмукват енергията на всички около тях. Не бъдете енергийни вампири – запазете позитивизма си на работа.
4. Уважавайте времето на шефа си. Вземете под внимание времевите навици и изобщо времето на шефа си. Ако той не е в състояние да взима решения, преди да е изпил сутрешното си кафе, просто не го търсете преди този ритуал. Всеки мениджър има натоварен работен график и най-добрият съвет е да не добавяте излишен стрес, който после ще рефлектира върху вас самите.