Младите жени, които се борят по корпоративната стълбичка, обикновено са затрупани от всякакви кариерни съвети. Въпреки че повечето от тези насоки вероятно са дадени с добри намерения, това не ги прави непременно полезни. Всъщност, много идеи е по-вероятно да задълбаят, отколкото да намалят половото неравенство, фокусирайки се върху поведението на жените, а не върху системата.
С толкова много съвети е трудно да знаете какво да следвате и какво да игнорирате. Затова днес ще ви предоставим списък с популярни предложения, които смятаме, че е най-добре да пренебрегвате, защото могат да причинят повече вреда, отколкото полза.
1. „Намерете си ментор”
Насърчаваме ви да изтриете думата „ментор“ от речника си. Менторът е топъл и размит термин, който предполага откровени и прочувствени разговори, съвети и рамо, на което да поплачете. Но вие имате нужда от идол, шампион - някой, който кара нещата да се случват вместо вас. Жените не се нуждаят от наставници, а от това, което мъжете получават през цялото време – някой, който е готов да се бори редом с тях. С други думи, идолът е ангажиран спонсор, който може да влияе на хората на върха и използва влиянието си, за да ви помогне.
2. „Променете начина, по който говорите”
На жените постоянно се казва да променят речника си - да го направят по-малко извиняващ и по-настоятелен. „Не използвайте паразитни думи, спрете да казвате „съжалявам“ през цялото време, не искайте разрешение“ и т.н. Но познайте какво? Светът би бил много по-добро място, а работното място много по-щастливо, ако вместо жените да променят начина, по който говорят, мъжете започнат да го правят. Истината е, че трябва да се тревожим повече за некомпетентните, токсични и вулгарни мъже.
КАК ПО-СПОКОЙНО ДА ПРИЕМАТЕ КРИТИКАТА
3. „Бъдете по-уверени”
Огромен брой съвети са посветени на насърчаването на жените да придобият повече увереност, когато проблемът не е в липсата на самочувствие. Правилната доза увереност е тази, която съответства на действителната ви компетентност. Ако сте еднакво реалистични по отношение на талантите си, както и относно ограниченията си, тогава ще можете да затворите разликата между това колко добри сте и колко добри искате да бъдете. Самозаблудата е враг на личностното развитие.
4. „Намерете баланс между работа и личен живот”
На мъжете рядко се казва да намерят баланс между работата и личния живот, така че защо трябва да се казва на жените? Вместо това, намерете работа, която се грижи за вас. Потърсете работно място, където тези, които отговарят за създаването на култура, знаят какво наистина има значение. Работете някъде, където хората имат доверие на способностите ви, така че да не се налага да засичате колко часа влагате и кога сте си тръгнали от работа.
5. „Просто бъдете себе си”
По-лесно да се каже, отколкото да се направи. За съжаление, в много работни среди успехът в кариерата зависи от разбирането как другите очакват да се държите и от спазването на съществуващите роли. И отново, както всички знаем, да бъдеш себе си като жена се приема различно от това да бъдеш себе си като мъж. Доказано е, че най-високоефективните екипи предлагат психологическа безопасност и това е изключително важно!