Всеки мениджър мечтае екипът му да постига най-добрите резултати, но за това се изискват усилия от всички, най-вече от лидера. Успешното сработване на един колектив е трудна задача, но резултатите носят позитиви за всички – за членовете на екипа, за шефа и за компанията, разбира се. Най-успешните бизнеси в света имат най-продуктивните екипи. Ако и вие искате да подобрите синхронa на работа във вашия колектив, вижте съветите на Lifehack за целта.
1. Съсредоточете се върху комуникацията. Две са важните неща, които трябва да знаете, когато работите върху подобряване на контакта между членовете на екипа. Първото е, че трябва по-често да инициирате неформални срещи извън офиса, за да се опознаят хората ви в неработна среда. Обменът на информация между хора, които се познават по-добре в личен план, е доказано по-лесен. Колкото по-близки са те, толкова повече канали за комуникация откриват помежду си. Второто важно нещо е да установите ясни правила за контактите на работното място, защото все пак не е препоръчително служителите да обсъждат личните си проблеми в офиса.
2. Давайте почивки. Няма да станете по-добър лидер, ако настоявате екипът ви да работи без почивка. Кратките паузи са необходими, за да останат хората по-фокусирани и по-продуктивни. Вие самите трябва да си взимате кратки почивки, което да стимулира околните да правят същото. Три до четири кратки паузи през деня намаляват стреса.
3. Поставяйте реалистични цели. Това е много важен аспект за правилното управление на екипа и мотивацията му. Например, ако сте се захванали с проект, чието изпълнение ще отнеме 3 месеца, разделете го на няколко подетапа. Реализирането на всеки един от различните етапи ще накара екипа ви да се чувства продуктивен. Всички ще са доволни от добре свършената работа, което ще ги мотивира да продължат да дават най-доброто от себе си, за да постигат най-добрите резултати.
4. Поощрявайте хората си. След приключването на конкретна задача трябва да поощрявате екипа. Независимо от резултатите е важно да покажете, че цените усилията им. В противен случай рискувате да демотивирате хората си, което води до намаляване на ангажираността им с работните задачи и понижаване на ефективността им. Поощренията помагат за създаване на лоялност и доверие.
5. Създайте професионална работна среда. Всяко от изброените по-горе неща е важно, но в основата на всичко стои едно основно правило – създаването на професионална работна среда. Осигуряването на приятна и спокойна офис атмосфера, както и ограничаване на всякакви разсейващи дейности, ще повиши продуктивността на хората от екипа ви.