Настъпването на голяма промяна в живота обикновено ни кара да се чувстваме притеснени и несигурни. А малко неща са по-притеснителни от първите дни на нова работа. През тях искате да се покажете като професионалист, да впечатлите началника и да се сприятелите с колегите си. За редуцирането на стреса от новото място ще ви помогнат тези 4 неща.
Променете гардероба си
Ако в компанията има дрескод, задължително го спазвайте. Дори и да няма официален такъв, огледайте се наоколо – ако колегите ви се обличат по-строго или по-небрежно от вас самите, постарайте се да се впишете в стила им. Купете си няколко нови дрехи, с които се чувствате добре. Това ще се отрази положително на самочувствието ви.
Научете фирмените правила
Всяко работно място има своите атмосфера и култура. Вие сте новакът и трябва бързо да свикнете с тях. Запознайте се подробно със сайта на компанията, задавайте въпроси на колегите и шефовете си, разучете фирмените политики. Ще се случи постепенно, но е важно да започнете още от първия ден.
Станете експерт в езика на тялото
Искате да създадете впечатление на уверен служител и симпатичен колега, нали? Езикът на тялото може да ви помогне за това. Овладейте и практикувайте как да се движите, седите, жестикулирате, излъчвайки самочувствие. Избягвайте бързи, нервни движения, говорете бавно и достатъчно високо, за да ви чуват. След месец-два ще бъдете истински специалисти.
Направете си служебен дневник
Не, нямаме предвид да си отбелязвате всичко, което се случва в офиса. Записвайте си задачите, сроковете, прогреса, стъпките за изпълнение на дадено задължение. Така ще станете по-организирани и продуктивни. А и ще имате писмено доказателство за процеса си на работа, ако някой реши да си измие ръцете с вас за забавяне или друг проблем.
Четете още интересни статии в бизнес сайта ни Expert.bg.