Когато се сблъскате с проблем на работното място, начинът, по който го съобщите на вашия мениджър, може да окаже голямо влияние върху това дали ще преминете към следващото ниво в кариерата си. Наистина е важно да разберете, че преките ръководители и тийм лидери често имат „камара” от служители с проблеми, но хората, с които най-много обичат да работят, са тези, които ги решават. Намирането на решение е индикатор, че сте компетентни и можете да поемете по-голяма отговорност. Ето няколко начина, по които служителите обикновено съобщават не особено приятни новини.
1. „Имам проблем. Какво трябва да направя?”
Това е един много незрял начин да се съобщи за възникнала пречка. Вие създавате повече работа за вашия мениджър, защото очаквате от него да реши проблема вместо вас. Начинът на изразяване подхожда на служители от „ниските” етажи или такива, които се обучават в момента.
2."Имам проблем. Ето потенциалните решения."
Самият факт, че сте мислили за това как да решите проблема, е индикатор за потенциала ви на работното място. Разбира се, всеки добър мениджър би ви дал съвет или намерил правилното и работещо решение за дадения казус, но определено ще остане доволен, че не му създавате допълнителна работа.
3. „Имам проблем. Мисля, че това ще помогне.”
Без значение на какво ниво сте в кариерата си, има ситуации, в които това е най-добрият начин да съобщите за проблем - някои проблеми ще бъдат извън вашата компетенция, затова ще имате нужда от подкрепа и одобрение от страна на шефа.
4. „Имаше проблем. Избрах да направя това, защото…”
Използваното минало време е музика за ушите на зает управител – това значи, че вече няма пречки. Това е начинът, по който се съобщават проблеми, за които имате пълно право да взимате решение сами. Дори при свършен факт, е добре да информирате мениджъра си, за да е в течение на цялостния процес.