Дългата автобиография и ласкавите препоръки невинаги са гаранция, че даден кандидат за работа ще спечели благоразположението на мениджърите. Има други, не толкова явни неща, които могат да допринесат повече за цялостното впечатление на интервюирания и да създадат представа дали ще се справя добре в бъдеще.
От Inc.com са попитали няколко предприемачи какво търсят в своите бъдещи служители.
1. Внимание към детайлите.
Майк Подесто, основател и главен изпълнителен директор на търсачката за работа Find My Profession, използва един хитър трик, за да разбере дали кандидатите за работа отделят внимание на малките детайли. От Find My Profession умишлено допускат правописни грешки в длъжностната характеристика, които трябва да бъдат отбелязани от потенциалните служители.
"Вниманието към детайлите е много важно качество, което търсим у кандидатите за работа при нас. Моята малка тайна е, че в обявите за работа заявявам, че кандидатите ще спечелят бонус точки ако отбележат правописните грешки в длъжностната характеристика. Ще ми повярвате ли ако ви кажа, че само 5% от кандидатите полагат усилия, за да отчетат грешките? Всички хора от тази група, които сме назначили в компанията, до момента се представят страхотно", казва Подесто.
2. Желание да задават въпроси.
"За мен, добрият кандидат е този, който е проучил компанията и си е подготвил въпроси", казва Келси Майър, съосновател и президент на рекламна агенция Influence & Co.
"Няма нищо по-лошо от това да получите отговор "не", когато попитате кандидата дали има въпроси към вас. Това показва, че той не е заинтересован от компанията и че не посреща с особен ентусиазъм възможността да работи при вас.", допълва тя.
3. Носят не само CV.
Когато кандидатът носи на интервюто за работа материали, които дори не са му били поискани, той показва, че е организиран и отговорен, казва Ким Кауп, съосновател на ZinePak. "Кандидатите, които идват добре подготвени за интервюто за работа, показват внимание към детайлите и интерес към организацията. При нас предимство имат хората, които носят със себе си не само своята автобиография, но и допълнителни материали, свързани с тяхната предходна работа, както и препоръки от техните мениджъри. Този навик говори много за кандидата, преди той да си е отворил устата", добави тя.