Както казваше един от пингвините от "Мадагаскар": "Намирам причината за досадна и скучна. Ще използваме сила". Хората често използват този подход в реалния живот, докато е достатъчно просто да овладеете основите на изкуството на убеждаването и да се научите да мотивирате другите да правят неща, които ви носят полза. Има общи правила за изграждане на изречения, които карат другите хора да приемат вашата гледна точка.
1. Отървете се от обобщенията
Не използвайте думите "никога", "всеки", "всички" и "винаги" в речта си и бъдете конкретни. Помислете какво точно се е случило, кого засяга и кога се е случило.
2. Конкретизирайте часа и датата
Кажете "на" и "по това време" вместо "около" и "или така".
3. Кажете "и" вместо "но"
"Но" зачерква всичко, което е казано, преди да използвате тази дума.
Вижте още: 6 неща, които емоционално интелигентните хора НЕ казват на работа
4. Задавайте отворени въпроси
Не задавайте затворени въпроси, на които може да се отговори с "да" и "не". Задавайте въпроси кога и как се е случило нещо, за да получите ценна информация.
5. Покажете на човека, с когото говорите, че се опитвате да разрешите проблема
Задайте изясняващ въпрос и покажете на другия човек, че вие също се опитвате да разрешите проблема.
6. Избягвайте типичните отрицателни конструкции
Превърнете отрицателните фрази в положителни. Изразете ясно това, което искате. Ще ви помогне да фокусирате вниманието си върху желаната цел.
7. Започнете молбата си с "Ще бъда благодарен..."
"Можете ли" и "Ще ви бъда благодарен, ако" се казват много лесно и тези фрази правят чудеса.
Вижте още: Ако избягвате тези 7 фрази, ще сте по-добър комуникатор
8. Използвайте мотивационен отказ
Използването на мотивационен отказ има смисъл, когато трябва да информирате друг човек за нещо неприятно или напълно да отхвърлите неговото предположение. Важно е да изразите мнението си и да кажете истината едновременно. И с помощта на мотивационен отказ можете да го направите по-учтиво.
9. Кажете "не сега" вместо "не"
"Не" отблъсква хората. Звучи като нещо завършено и решено.
10. Ангажирайте другите хора с "вие" и "ние"
Ако винаги говорите от първо лице, поставяте себе си и действията си на първо място. Използването на "вие" и "ние" свързва хората и насочва вниманието към човека, с когото разговаряте.