10-те най-големи предизвикателства на работата от вкъщи


10-те най-големи предизвикателства на работата от вкъщи
Снимка: iStock/Guliver

Тъй като милиони служители по света за пръв път превключиха на режим „home office” поради пандемията от COVID-19, малцина знаят какво да очакват. Може би голяма част си представят лежерните реклами на усмихнати хора по пижами, които работят от уюта на дивана си. Уви, реалността не е съвсем такава, затова бъдете готови да се сблъскате с тези 10 предизвикателства. Колкото по-добре ги разпознавате, толкова по-лесно е да „омекотите” удара.

1. Управление на собствения график и време

Звучи привлекателно, нали? Няма повече аларми за 6 сутринта. Вече няма да стоите заклещени зад бюрото, чакайки да стане време за „бягство”. Можете да измислите свои собствени часове и работа, когато се чувствате в настроение. Свободата е ваша! Само че нищо не работи по този начин. Концепцията за „нормално работно време“ остава в употреба по целия свят, тъй като работи като ефективно средство за управление на времето. Когато имате общовалидни работни часове знаете кога трябва да работите и кога сте свободни да прекарвате време със семейството си.

2. Размита линия между личен и професионален живот

От другата страна на монетата, когато работите от дома, вече нямате ясно географско разделение между работното и личното пространство. В идеалния случай домът ви е място за релакс, безопасност и сигурност. Това е място, където подсъзнателно оставяте стреса от работния ден зад себе си. Работата от дома пробива дупка през това идилично душевно разделение. Много служители се оплакват от чувството, че са на работа постоянно, дори това да не е така.

3. Твърде много разсейващи фактори

Дори и да се движите по зададен график и да имате отделно пространство за работа, може да ви е трудно да останете продуктивни. Заобиколени от личните си вещи, телевизор, книги, хладилник, мръсни чинии и пране... Ако съпругът или децата ви също са вкъщи, то тогава мисията става почти невъзможна.

ХОУМ ОФИС МАЙКА ПО ВРЕМЕ НА ПАНДЕМИЯ

4. Нямате ясни насоки и надзор

Хората обичат да се шегуват с шефовете си. Но шефовете не само ви казват какво трябва да направите, но ви дават и обратна връзка за напредъка ви по дадената задача. Когато работите от дома, сте склонни да се чувствате малко „загубени” и безполезни.

5. Комуникационни и координационни предизвикателства

Достатъчно трудно е да присъствате на всички срещи „лице в лице” в офиса и да изгладите недоразуменията. Когато всички работят от вкъщи, става още по-трудно да останете на една и съща страница.

6. Неясни показатели за ефективност

По какви стандарти фирмата измерва работата ви? Посредствените мениджъри често не дават ясни показатели за ефективността на своя екип, а в крайни случаи просто следят колко време прекарвате на бюрото си. Когато сте далеч от офиса, трябва да договорите ясни цели и план, по които да се движите.

7. Социална изолация

Седенето у дома сам по цял ден отнема много чисто психологически. Хората са социални животни, които се нуждаят от взаимодействие с други хора. Без шеги, истории кафе паузи, служителите могат да станат самотни и все по-малко ефективни. Видеоконференциите помагат в някаква степен, така че се възползвайте.

СЪВЕТИ КАК ДА СЕ СПРАВИМ С ТРЕВОЖНОСТТА

8. Капанът „работа по пижама“

Дрехите оказват влияние не само върху това как другите ви виждат, но и как виждате себе си, как мислите и как се държите. Използвайте пижамата по предназначение, а през останалото време носете спортни екипи.

4 НАЧИНА ДА ИЗГЛЕЖДАМЕ СТИЛНИ ВКЪЩИ

9. Неуспешно управление на бизнеса

Ако работите за себе си и смятате, че можете да пренебрегнете административната работа, помислете отново. Вероятно ще ви се наложи да вършите дори повече от нея. Пренебрегването на основите на бизнеса, като плащането на сметките, подготовката на данъците и фактурирането на клиенти, е сигурен начин да съсипете бизнеса си.

10. Твърде много време онлайн

Постоянното стоене на компютъра или таблета несъмнено води и до по-засилено присъствие в социалните мрежи. Това освен, че вреди на работата ви, но и може да ви потисне, особено ако гледате как хората пренареждат гардероби, мият прозорци и четат книги.

Етикети:
Iwoman.bg

Още по темата


Още от Кариера


Реклама

"Не мога" не е решение.

Най-четени | Най-нови


виж всички виж всички
Реклама