Това са най-любимите сладки изделия на българите


Това са най-любимите сладки изделия на българите
Снимка: iStock/Guliver

Най-популярните сладки изделия в България са шоколадът и шоколадовите бонбони (61%). Това показва онлайн проучване, проведено от Nielsen Admosphere Bulgaria и Български Национален Панел. В него са участвали 1000 респонденти от активното в интернет население на страната на възраст 15 или повече години.

Половината от респондентите са споменали десертни блокове, вафли и сладки бисквити като техен фаворит, а една трета са отбелязали сладкиши и сладки изделия (понички, кейкове, плодови рула, сухи пасти, кроасани и др.). 29% от анкетираните предпочитат торти и други сладкарски изделия (пасти, палачинки, гофрети и др.). На пето място сред любимите сладки изкушения се нарежда сладоледът.

Колко често

40% от активните в интернет българи са отговорили, че ядат сладкиши, бонбони или други сладки храни всеки ден. Ежедневната консумация на сладки изделия е по-често срещана сред жените (48%), отколкото сред мъжете (33%). Също ежедневно по-често хапват сладко и хората на възраст 15-44 години. Почти една трета от респондентите ядат сладко няколко пъти седмично, а само 3% никога не консумират такъв тип храни.

Диети и ограничения, свързани със захарта

Друг въпрос в анкетата се фокусира върху това дали хората се ограничават относно консумацията на сладки храни. Мнозинството от респондентите, които ядат сладко (62%), са отговорили, че по някакъв начин умишлено намаляват консумацията на този тип продукти. Останалите 38% от анкетираните не си налагат ограничения.

Респондентите са посочили няколко причини, поради които избягват консумацията на сладки храни. 74% от тези, които редуцират приема на сладко, са отговорили, че го правят по "лични причини (заради теглото, риск от заболяване и т.н.)". Това важи повече за жените (80%) в сравнение с мъжете (67%). 28% от анкетираните отговарят, че са ограничили консумацията на сладки храни "по здравословни причини или по препоръка на специалист". Този отговор е посочен по-често от мъжете. При 10% от респондентите основната причина за намаляване консумацията на сладко са финансите.

Етикети:
Iwoman.bg

Още по темата


Още от Любопитно


Реклама

Мъжете може да са открили огъня, но жените са открили как да си играят с него.

Най-четени | Най-нови


виж всички виж всички
Реклама