Близо 10 000 ученици от първи до трети клас преминаха обучения за основните правила за пътна безопасност с националната кампания „Пресичам безопасно с TEDI“. В инициативата до момента са се включили 53 училища от 22 населени места от цялата страна. Кампанията се организира за трета поредна година от Тимбарк България, съвместно с Министерство на образованието и Министерство на вътрешните работи – Дирекция Пътна полиция.
За първи път, тази година, уроците бяха в хибриден формат: мултимедийни уроци и практически обучения с полицай. Практическите обучения бяха осъществени в училища в шестте най-големи български града – София, Варна, Пловдив, Бургас, Стара Загора и Русе. Представители на Главна дирекция „Национална полиция“ заедно с мечето TEDI под игрови модел, показваха на децата най-често допусканите грешки и заедно намираха правилния начин за по-добра безопасност на пътя.
Поради Covid-19 ограниченията, предишните две издания на кампанията се провеждаха изцяло онлайн с помощта на специално създаден онлайн мултимедиен урок, разработен съвместно с експерти от партньорите в инициативата.
Иновативният урок е достъпен безплатно и целогодишно за всички училища в страната на https://presicham-s.tedi.bg/ , в него са представени трите роли на децата, като участници в движението по пътищата – ПЕШЕХОДЦИ, ПЪТНИЦИ и ВОДАЧИ. Така учениците от началните класове могат да усвоят важни правила за правилно поведение при пресичане на улици, при пътуване в автомобил и при управление на велосипеди и тротинетки. Урокът включва и онлайн тест за проверка и затвърждаване на придобитите знания.
„За трета поредна година получаваме изключително позитивна обратна връзка и от учителите и от родителите на учениците, преминали през обученията. Много училища от цялата страна се свързаха с нас с молба догодина да гостуваме с открити уроци и при тях. Това ни кара да се чувстваме много горди и щастливи, защото показва, че кампанията „Пресичам безопасно с TEDI“ работи и е полезна за обществото. За нас в „Тимбарк България“ е важно освен предоставянето на висококачествени сокове, нектари, напитки и плодови мусове на децата, да помагаме и за тяхното образование.“, коментира Мария Добрева, Бранд мениджър в „Тимбарк България“.