За да бъде успешен, всеки ресторант трябва да се увери, че разходите за приготвяне на храна не надвишават 30% от приходите му. Хотелите, които предлагат „ол инклузив”, както и ресторантите тип бюфет или „колкото можете да изядете” не са изключение. И така, как успяват да ни сервират такова изобилие от храна, без да фалират? Ето няколко начина, по които всички тези заведения, предлагащи ястия в неограничени количества, процъфтяват.
1. Малки чинии и огромни чаши
Производителите на съдове произвеждат специални чинии за бюфетните ресторанти и хотелите тип „ол инклузив”. Подходът с по-малки чинии помага в борбата с изхвърлянето на храна и преяждането от страна на клиентите (нещо, което мениджърите се опитват да избегнат по всякакъв начин).
2. Зеленчуци и храни, богати на нишесте
Заведенията за хранене се опитват да базират менютата си на продукти, които могат да бъдат закупени на едро на изгодни цени. Говорим за картофи, ориз и други евтини зеленчуци, които бързо създават чувство на ситост.
3. Колкото по-скъпо, толкова по-вкусно
Проучванията показват, че цената на нощувка „ол инклузив” влияе върху възприятието на клиентите за качеството и вкуса на храната. Много хора са склонни да отделят малко повече пари, но да получат нещо в замяна. Но тук рядко говорим за качество! Според изследванията нашите очаквания за храна се основават на много различни критерии, включително цената. Следователно, колкото по-висока е сметката, толкова по-добре оценяваме ястията!
8 ВПЕЧАТЛЯВАЩИ ДЕТАЙЛА ОТ ЕДИНСТВЕНИЯ 7-ЗВЕЗДЕН ХОТЕЛ В СВЕТА
4. Опитват се да привлекат семейства
Може би сте забелязали, че хотелите и ресторантите от този тип често се позиционират като семейни. Типичното семейство се състои от двама възрастни и поне едно дете, а в много случаи и баба и дядо. Децата често са злояди и обичат най-изгодните за бюфета ястия: сладкиши, пържени картофи, пица и др.
5. Персоналът не бърза да презарежда
Може би сте забелязали, че подносите с гарнитури се пълнят постоянно, докато подносите за месо и морски дарове остават полупразни за дълго. Същото важи и със закуската – яйцата и саламът са постоянно там, за разлика от палачинките и бекона. Причината е, че сервитьорите са инструктирани да не бързат със сервирането на по-скъпи продукти.
6. Купуват евтина храна
В хотелите тип „ол инклузив” ръководството създава „гъвкаво“ меню, спестявайки от месо и риба. Например, всички предлагат тилапия вместо сьомга, свинско вместо телешко и панировките са предпочитани, за да замаскират вкусовете. Да не говорим, че голяма част от храната е замразена, а не прясна.
7. Климатикът е изключен нарочно
Високите температури в стаята намаляват апетита. Когато им е топло, хората са много по-склонни да ядат плодове и да пият безалкохолни напитки (дори когато минералната вода се плаща отделно).
8. Рядко имат телевизори или Wi-Fi
За да бъдат печеливши, бюфетите трябва по всякакъв начин да обезкуражат клиентите си да останат твърде дълго на масата и да „презареждат” чиниите си, затова почти никога няма да видите телевизор или да чуете музика.