В днешно време почти всички хората прекарват по-голямата част от времето си във Facebook.
Вярно е, че там понякога може да се намерят полезни и интересни неща, но нека си го признаем – в повечето случаи сме като зомбирани пред екраните и просто скролваме.
Всъщност прекаленото време прекарано във Facebook може дори да ви разболее.
Ето как:
Апетитът ви се увеличава
Гледането на снимки на храна може да активира центъра на мозъка ви, отговорен за постоянния глад, който изпитваме. Освобождаването на определени химикали всъщност може да ви подтикне към преяждане.
Според направено проучване, гледането на снимки на изображения на храна след хранене все още може да предизвика глад.
Децата консумират 45% повече, когато са изложени на реклами, свързани с дадена храна.
Какво може да направите?
Прегледайте страниците, които сте харесали, и изключете известията от страници, които не отговарят на най-важните ви здравни цели. Точно както вие сте това, което ядете, вие сте и това, с което храните мозъка си чрез сърфиране във Facebook.
Социалните медии могат да променят мозъка ви
Те буквално може да го промият и да му повлияят негативно.
Тук говорим за т.нар. „прайминг“- несъзнателна форма на човешка памет, свързана с перцептивната идентификация на думи и обекти. Отнася се до активиране на определени асоциации в паметта точно преди извършване на действие или задача. Например, човек, който види думата „жълт“, ще разпознае малко по-бързо думата „банан“. Това се случва, защото жълтото и бананът са тясно свързани с паметта. Освен това, праймингът може също да се отнася до техника в психологията, използвана за трениране на паметта на човек както по положителен, така и по отрицателен начин.
Така че, ако влезете във вашия акаунт във Facebook и видите поток от нездравословни храни, негативни публикации или тревожни статии, това са нещата, които ще бъдат запечатани в ума ви. Мозъкът ви ще се съсредоточи върху нещата, които е прочел последно, и ще използва тази информация, за да оформи поведението и начина ви на мислене.
Facebook може да повлияе на настроението ви
Проучванията показват, че това, което виждаме във Facebook, влияе на настроението ни, както по положителен, така и по отрицателен начин.
Една от най-често срещаните негативни емоции, свързани с Facebook, е завистта. Изследователят Хана Краснова от Института по информационни системи към Берлинския университет Хумболт е провела проучване, което установява, че един на всеки трима души се чувства по-зле, след като провери Facebook, отколкото преди това.
Проучването установява, че снимки на други хора, свързани с пътешествия и сбъднати мечти са най-големият източник на завист.