Обединени от желанието да покажат подкрепа, над 1500 души взеха участие в похода на Avon срещу рака на гърдата. Той се проведе на 4 юни в София като част от кампания „От любов към живота”, която вече 15 години се бори със страшното заболяване.
Посланици и приятели на каузата, смелите сървайвъри от Фондация „Една от 8“ и всички съпричастни към благородната инициатива извървяха пътя от Южния парк до НДК в знак на подкрепа и дадоха символична прегръдка на засегнатите от болестта жени. Заедно те подпомогнаха основната цел на кампанията през 2016 година - набирането на средства за психологическа, информационна и практическа подкрепа за жени с рак на гърдата.
„Походът е най-емоционалното и споделено събитие, което ние в Avon организираме. Тази година нашата обща прегръдка ще покаже подкрепата ни за над 46 000 жени с рак в България. Ще вдъхне надежда! Понякога това означава много повече от финансова подкрепа. А ние можем да дадем и двете!“, каза Елизавета Коробченко – управляващ директор на Avon за България, Албания, Македония, Сърбия и Черна Гора. „Avon е Компанията за жени, затова вече 130 години се стараем да бъдем до дамите не само когато слагат сутрешното си червило, но и когато са изправени пред плашещи предизвикателства. И заедно ги преодоляваме!“ – допълни тя.
В похода се включиха и едни от най-изявените артисти, певци и обществени личности у нас. Мария Гроздева, Алекс Сърчаджиева, Симона Пейчева, Юлияна Дончева, Ники Илиев и Саня Борисова са само малка част от звездите, които отново застанаха рамо до рамо в кампанията „От любов към живота“, за да извървят още крачки в битката срещу коварната болест. Специални гости на емоционалното събитие бяха и националният омбудсман Мая Манолова и Малина Едрева, председател на постоянната комисия по образование, култура, наука и културно многообразие към Столичен общински съвет.
„Днес съм тук, защото искам да дам надежда! Искам да дам кураж и да покажа, че няма място за отчаяние! Не трябва да позволяваме на болестта да обсеби нашия живот“, сподели г-жа Мая Манолова от сцената на събитието, след което се обърна и към жените с рак на гърдата с емоционалния призив – „Моля ви, не се предавайте! Длъжни сте да победите рака! След като аз го правя, значи може всяка от вас!“
На сцената на събитието се качиха и смелите дами от Фондация „Една от 8“, които споделиха силно емоционални и вдъхновяващи истории и разказаха за общия проект на Avon и фондацията – „Бъди до мен“. През 2016 г. козметичната компания продължава да набира средства за психологически и юридически консултации и групи по взаимопомощ за жени с рак на гърдата, техните семейства и приятели, за практическа подкрепа и профилактични прегледи.
Голяма част от присъстващите на похода подкрепиха програмата „Бъди до мен“ чрез покупка на благотворителния шал „От любов към живота”, който Avon пусна специално за българския пазар. Той е в синхрон с концепцията на тазгодишното издание на кампанията - „Прегърни ме! От любов към живота!“ и допълва портфолиото от розовата серия на компанията, предлагано целогодишно в брошурите на Avon. 100% от печалбата от всеки продаден артикул се заделят в помощ на жените с рак на гърдата в България.
Традиционно, походът срещу рака на гърдата на Avon зарадва присъстващите с много настроение, песни, танци и игри. На сцената се качиха Орлин Павлов, Алекс Линарес и бенд музиканти от Мango Duende и танцьорите от Lindy Hop, които се включиха безвъзмездно в кампанията в знак на подкрепа. За доброто настроение на децата се погрижиха партньорите на инициативата Kindyroo, а за финал всички присъстващи реализираха най-голямата прегръдка в знак на съпричастност и подкрепа!
През 2016 г. кампанията заложи на най-милия и емоционален жест – прегръдката, символ на грижата за жените, борещи се с рака на гърдата. Посланици на благотворителната кауза станаха трима от най-обичаните български артисти - Орлин Павлов, Асен Блатечки и Калин Вельов, които излязоха по софийските улици и се опитаха да прегърнат колкото се може повече жени, за да засвидетелстват своята подкрепа и да върнат самочувствието на жените в битката им с рака на гърдата.
За 15 години кампанията „От любов към живота” е дарила 1 500 000лв., близо 30 000 безплатни прегледа в цялата страна, както и апаратура за ранна диагностика на рака на гърдата. С последното дарение от 100 000 лв. предстои да бъде осигурена помощ и подкрепа на жени с рак на гърдата в страната и да се реализират профилактични прегледи. Именно така Avon успява реално да осъществи своята мисия - да вдъхне кураж на хиляди български жени.