AVON България обяви включването си в глобалната корпоративна посока на козметичната компания - stand4her. Тя има за цел да заличи бариерите, които продължават да задържат жените от финансово развитие, достъп до здравна помощ и свобода на себеизразяване в глобален мащаб.
Stand4her работи в посока подобряване живота на 100 милиона жени годишно като поощрява потенциала им в предприемачеството в областта на красотата и възможността им да живеят в свободна и безопасна среда.
Последни проучвания в световен мащаб показват, че:
50% от жените не смятат, че живеят в културни условия, които окуражат женското предприемачество;
60% от жените смятат, че бюти брандовете ги задължават да отговарят на определени стандарти за красота;
21% от жените не се чувстват сигурни на обществени места, всяка трета става жертва на форма на физическо или сексуално насилие в живота си.
Повишаването на икономическия потенциал на жените може да повиши глобалното БВП с 12 до 28 трилиона долара годишно.
Компанията обръща поглед и към тема с обществено значение – насилието над жени и момичета и превръща в своя Мисия подобряването на неблагоприятната статистика, според която 21% от жените не се чувстват сигурни на обществени места, а всяка трета става жертва на форма на физическо или сексуално насилие по време на живота си.
Предвид зачестилите случаи на насилие в семейна среда и във взаимоотношенията, много от които с трагичен завършек, компанията открива необходимост да увеличи ангажираността си в посока превенция от насилие и предоставяне на закрила на жертвите. За целта Avon България проведе национално изследване сред ученици в 10 клас с основен акцент насилието във взаимоотношенията с цел да открие основни тенденции и възприятия сред младежите.
68.8% посочват, че има осезаема разлика в очакванията на хората за това какво е подходящото поведение сред обществото за момичета и за момчета.
Преобладаващи 36.3% отговарят, че при неспазване на общоприетите норми за поведение на своя пол, това може да доведе тормоз и отхвърляне.
95.5% от момичета заявяват, че има нуждата да се говори повече за насилието над жени и момичета в училищата, тъй като това е сериозна и важна тема, за която все още няма достатъчно достъпна информация. 77.9% от момчетата също подкрепят това твърдение.
Десетокласниците посочват психическото насилие като най-честата форма на тормоз в училище – 50.3%, последвано от висок процент и за физическото насилие – 29%.
На фона на това, 79.5% от десетокласниците твърдят, че са ставали свидетели на насилие в училище.
Резултатите от проучването затвърждават необходимостта от провеждане на информационна кампания по повод насилието над жени и момичета в училища - кампания, която самите ученици посочват като необходима в момента. За целта компанията обедини усилията си с Център за приобщаващо образование в съвместен проект, който включва няколко етапа – задълбочена работа с ученици от целевата група за изготвяне и тестване на образователна програма, която да покрие техните нужди от информираност по темата, последвано от реализиране на редица образователни семинари в училища в столицата и на последващ етап в цялата страна.