Експерти: Екранните деца изостават драстично в развитието си


Експерти: Екранните деца изостават драстично в развитието си
Снимка: istockphoto.com

На децата трябва да им бъде забранено да прекарват време пред екрана до 3-годишна възраст, защото това може да доведе до драстично изоставане в развитието, показа ново изследване, публикувано в "JAMA Pediatrics".

Вижте още: Животът след майчинството: Едно ново начало

Изследователи от университета Drexel установиха, че малките деца, на които е позволено време пред екрана, са по-склонни да развият нетипично сензорно поведение, свързано с разстройства на неврологичното развитие като аутизъм и разстройство с дефицит на вниманието/хиперактивност (ADHD), съобщава The New York Post.

Екипът анализира данни за навиците за гледане на телевизия и филми на 1470 деца на възраст под 2 години, според informaciq на техните родители.

Изследователите открили, че деца на годинка, на които е разрешено да гледат телевизия, са имали 105 процента по-голяма вероятност да изпитат проблеми със сензорната обработка на 3 години.

Тези деца са по-склонни да развият тревожно поведение, като затваряне или показване на липса на интерес към дейности, бавна реакция на стимули, търсене на по-интензивна стимулация от околната среда или чувство на претоварване от усещания като силен шум или ярка светлина.

Изследователите също са открили, че времето, прекарано пред екрана, и възрастта на детето пряко влияят на тяхното развитие. Всеки час дневно време пред екрана увеличава шанса на детето да прояви сензорни проблеми с 23 процента на 18 месеца и с 20 процента на 24 месеца.

Вижте още: 6 начина да НЕ възпитате нарцистично дете

Експертите заключиха, че на деца под 3-годишна възраст не трябва да се разрешава време пред екрана, а на деца между 3 и 5 години трябва да се разрешава само един час на ден.

Етикети:
Iwoman.bg

Още от Семейство


Реклама

Истината е, че всички ще те нараняват; просто трябва да намериш онзи, за който си струва да страдаш.

Боб Марли

Най-четени | Най-нови


виж всички виж всички
Реклама