7 мита за отглеждането на деца, които трябва да игнорирате


7 мита за отглеждането на деца, които трябва да игнорирате
Снимка: iStock/Guliver

Сигурно сте чували различни съвети, свързани с отглеждането на деца – мазане с мас, сол, бръснене на глава и още много чудновати (понякога плашещи) „рецепти”. Нежеланите напътствия, препоръки и суеверия идват от всички страни, веднага щом родите и в даден момент се чудите кои от тях са верни и кои са само „чесане на езици”. Ето защо днес ще развенчаем някои от митовете, които витаят около бебета, майки и баби.

Мит 1: Детето има нужда от гризалки

Бебешките логопеди твърдят, че израстването на бебешките зъби може да повлияе на речта на децата. Оказва се, че бебетата, които си чешат зъбите в гризалки, не могат да направят разлика между два подобни звука, тъй като езикът и слухът са много тясно свързани. Когато езикът е „зает“ с различни предмети за чесане на венците, тази способност временно се губи.

Мит 2: Децата заспиват, когато са уморени

Повечето от възрастните хора заспиват, когато са уморени, но малките деца са изключение. Дори точно обратното - когато са уморени, малките деца могат да развият главозамайващо приповдигнато настроение и да започнат да тичат в кръг. И понякога това ескалира - тъй като децата са превъзбудени, ще заспят по-трудно да заспят и нищо чудно да се събуждат няколко пъти през нощта.

Мит 3: Детето трябва да махне памперса до 24-месечна възраст

Истината е, че няма задължителен период от време за това кога да започнете да тренирате детето на гърне. Педиатрите обясняват, че родителите често искат да ускорят този процес, тъй като пелените струват цяло състояние, но малкото дете може да не е готово за това. Според Американската академия на семейните лекари обучението за гърне трябва да започне между 21 и 36 месеца и няма голяма полза, ако започне преди 27-месечна възраст.

МАЙКИ, НЕКА ДЕЦАТА СИ ОСТАНАТ ДЕЦА, ВЪПРЕКИ ПАНДЕМИЯТА

Мит 4: Децата не се влияят от телевизор във фонов режим

Всички го правим от време на време. Оставяме телевизора включен като фонов шум, когато всъщност не гледаме. Според проучванията, ако в къщата има малки деца, по-добре е да не правите това. Малките деца не могат да вършат няколко неща едновременно и ако телевизорът работи, той прекъсва играта им и разваля концентрацията им. Фоновата телевизия може да забави развитието на говора на деца под 2 години.

Мит 5: Децата трябва да започнат да учат преди 3-годишна възраст

Този мит се счита за най-вредният както за децата, така и за техните родители. Той се появява в резултат на неправилно разбиране на научното обяснение за човешката мозъчна функция от 1999 година от Джон Т.Бруер. Загубата на невронни връзки след 3-годишна възраст не означава, че бебето ще има по-нисък коефициент на интелигентност, ако не се е обучавало преди това. Означава, че бебетата формират стабилни реакции към най-впечатляващите събития в живота си до 3-годишна възраст и някои от тях ще оставят стабилна следа в мозъка им.

Мит 6: Играчките са жизненоважни за доброто развитие

Изящните интерактивни играчки се рекламират като „образователни“ и производителите твърдят, че могат да научат децата как да говорят. В действителност тези играчки „убиват“ въображението на децата. Те правят всичко за бебето и не ги стимулират да се занимават с творчески дейности, твърдят психолози. И най-добрият начин една играчка да насърчи езиковото развитие при бебетата и малките деца е чрез стимулиране на взаимодействието между родител и дете.

Мит 7: Бебешките проходилки помагат на бебетата

Дори ако вашето дете ги използва под зоркия ви надзор, има вероятност това да му навреди. Тези уреди провокират укрепването на грешните мускули в краката на бебето, а ставите, както и коленете са допълнително натоварени, така че скелетът може да се формира неправилно. Поради всички тези рискове, бебешките проходилки са официално забранени в Канада.

Етикети:
Iwoman.bg

Още по темата


Още от Семейство


Реклама

Някой ден ще си достатъчно възрастен, за да започнеш да четеш приказки отново.

К. С. Луис

Най-четени | Най-нови


виж всички виж всички
Реклама