Истинският проблем в общуването са лошите умения за слушане

Често е трудно да намерим правилните думи, за да изразим как се чувстваме. Понякога не разбираме напълно собствените си мисли и чувства или се страхуваме да не бъдем съдени от другите и да задържим истинските си чувства. Понякога или казваме нищо, или казваме всичко и съжаляваме.

Добрата комуникация е трудна, а лошата комуникация води до конфликти, спорове и нараняване. Защо хората не могат просто да кажат това, което мислят и да мислят това, което казват?

Вижте още: 20 неща, които да осъзнаете, преди да е твърде късно

Истинският проблем в общуването са лошите умения за слушане. Ние не слушаме, за да разберем, ние слушаме, за да отговорим. Нашият мозък е създаден да намира преки пътища, за да обработва по-бързо и да предвижда какво може да се случи - това е страхотно умение за оцеляване, но ужасно умение.

Ето защо прибързваме със заключенията, ставаме осъдителни и бързо влизаме в отговор на борбата или бягството, което прави невъзможно да се чувстваме безопасно свързване в този момент. Много по-добре реагираме, отколкото действително слушаме.

Активното слушане означава активно да се опитваш да създадеш връзка между теб и другия човек, като се опитваш да разбереш посланието и намеренията му, като четеш правилно устните и невербалните им сигнали. Означава създаване на съгласие вместо конфликт и приемане вместо преценка.

Активното слушане включва задаване на въпроси за изясняване и позволяване на другия човек да разшири мислите си, така че да имате повече информация, за да разберете и обмислите гледната му.

Вижте още: Всичко, което научих в Харвард по психология, може да се обобщи в 2 прости изречения

Дълбоката връзка може да дойде само от усещането за разбиране и емоционално безопасност. Да бъдеш добър слушател дава възможност на някой друг да изрази себе си в безопасно пространство, за да може да се отвори и да сподели повече от себе си с теб и да се чувства удобно да го правиш.

Гласували общо: потребители