Даниела Иванова и нейният капсулен Garderob


Даниела Иванова и нейният капсулен Garderob
Снимка: личен архив

„Бързата” мода започна да се превръща в норма още преди 15-20 години. Ако това не ви говори нищо, ще ви подскажем – текучество на тенденции, бързи промени, евтини дрехи, които носим по един сезон. За щастие, от различни страни започна да се говори за устойчивост и да се прави отпор на този подход към дрехите. Логично, това доведе до тенденцията за капсулен гардероб. Днес ще ви запознаем с Даниела Иванова, която стои зад Garderob – бранд със силна идеология, качество и внимание към детайла.

Здравей, Даниела! Ще ни разкажеш ли малко за концепцията на бранда Garderob?

„Радикален“ минимализъм с непрекъснат стремеж към изчистване на излишното.

Как започна твоето пътешествие в света на модата?

Жените в моето семейство винаги са изработвали дрехи с ръцете си – плетене, шиене, бродиране, дори тъкане. Една от бабите ми е отглеждала копринени буби и дори е тъкала коприна. Мисля, че това с което се занимавам, е естествено продължение на това възпитание.

Каква е връзката между екология и мода? Може ли двете да съществуват в симбиоза?

В момента, както повечето хора вече знаят, модната индустрия е една от най-замърсяващите. Стремежът към намаляването на отпечатъка ѝ ще става все по-осезаем, промяната в голяма степен идва от големите компании, които разполагат с бюджети за разработване на нови по-щадящи технологии за производство и рециклирането на вече произведени ресурси. Ролята на малките брандове обаче също не е малка.

Ние се опитваме да намалим отпадъка, който правим, като рециклираме остатъците от нашето производство в нови продукти. Използването на платове от „STOCK“ е устойчиво, както и местното производство, честното и достойно заплащане на подизпълнителите ни също. Много от моделите ни са „made to order”, което значително намалява разхода на ресурси и труд.

Памуците, които използваме, са OEKO-TEX сертифицирани, като амбициите ни са скоро да ги заменим с органични памуци и рециклирани платове. Освен това ,имаме и политика за безплатна поправка на дрехи с нашата марка, така искаме да стимулираме клиентите си да поправят, не да изхвърлят.

Имаш ли трикове, с които жените по-лесно биха създали Garderob със смисъл – по-малко „бърза”мода, повече устойчиви решения?

Най-важното условие за създаване на устойчив GARDEROB е в избора на качествени материали и вниманието при изработката на дрехите. Оглеждайте дрехите, четете етикетите!

За малки марки като нашата е изключително трудно да намират качествени платове на конкурентни цени, ние непрекъснато работим в тази посока, но и поддържаме контактите си с вече създадените ни партньори. Стремим се непрекъснато да актуализираме и заплащането на нашите подизпълнители, за да могат да поддържат и качеството на работата си.

Състезанието за най-ниска цена, най-голямо намаление и най-пълен гардероб напълно разрушиха представата ни за стойност. Каква е истинската цена на модата?

Нашата цел е да предлагаме продукт с високо качество, добър и функционален дизайн, ниската цена не е водеща. Истината е, че за малък бранд е изключително трудно да прави продукт с ниска цена. Надявам се хората все повече да разбират това и да го ценят.

Капсулен гардероб или тенденции?

Капсулен гардероб - винаги. Но ако тенденциите са устойчива мода, тогава тенденции!

Какъв е твоят свят?

Изчистен! Във всеки смисъл.

Етикети:
Iwoman.bg

Още по темата


Още от В света на


Реклама

Не времето, а любовта лекува всяка болка. Когато любовта е малко, просто е нужно повече време, за да събереш достатъчно...

Най-четени | Най-нови


виж всички виж всички
Реклама