Това умение е ключово за добра работна среда


Това умение е ключово за добра работна среда
Снимка: Bizbuzz

Всеки ден стотици хиляди хора напускат работата си, тъй като не могат да се разберат с шефовете си. Може ли отношението на шефовете към работниците, обаче, да бъде ключът към взаимоизгодно партньорство?

Емпатията (способността да разбираме и споделяме това, което чувства друг човек - бел. ред.) е изключително важен двигател на производителността на служителите, установява проучване на глобалната организация с нестопанска цел Catalyst.

В анкетата са участвали почти 900 служители в компании в Съединените щати, работещи в различни индустрии. Резултатите установяват, че емпатията е задължителна на работното място, особено по време на криза като пандемията COVID-19.

"Служителите сега търсят мениджъри, лидери и компании, които не просто ще работят заедно, но и ще поставят служителите си в центъра на стратегия за етично, отговорно и справедливо управление", се казва в доклада.

Според вътрешни проучвания на работните тенденции на Microsoft през 2021 41% от служителите в световен мащаб обмислят да напуснат работните си места тази година. Това е почти двойно повече спрямо преди пандемията.

В Германия, най-голямата икономика в Европа, например, всяка трета фирма заявява, че има недостиг на персонал през юли. Това е най -високият процент от три години, според проучване на института Ifo.

Според проучване 61% от хората с високо съпричастни висши ръководители докладват често или винаги са иновативни на работното място в сравнение само с 13% от хората с по-малко емпатични висши лидери.

Проучването сочи още, че хората, които не се разбират с шефовете си, клонят в две различни посоки: или са много продуктивни, за да се докажат, или просто напускат компанията.

Източник: БГНЕС

Етикети:
Iwoman.bg

Още от Кариера


Реклама

Когато паднеш, все още не си победен. Истински победен си тогава, когато откажеш да станеш и да пробваш отново.

Най-четени | Най-нови


виж всички виж всички
Реклама