Телефонен етикет


Телефонен етикет
Снимка: Thinkstock/Guliver

Днес можем да използваме телефоните си по всяко време и навсякъде, за да общуваме с всеки. Това обаче не означава, че трябва използваме устройствата както и когато можем. Все още има време и място за това кога и как да използваме телефона в професионална обстановка.

Кариерният експерт Барбара Патчър очертава съвременните правила за спазване на телефонен етикет. Това са най-важните точки, които според нея трябва да се спазват, цитирани от „Бизнес Инсайдър“:

1. Съобщавайте името си, когато вдигате телефона си

Поздравете и използвайте пълното си име. Съобщавайки само първото си име звучи неформално за всяко професионално обаждане, казвайки пък само фамилията си е рязко и грубо за такъв тип обаждане.

2. Внимавайте колко силно разговаряте по телефона

Някои хора просто не знаят колко шумни може да са, особено когато вниманието им е насочено само към човека, с когото разговарят. Трябва да сте наясно с това кой е около вас, никога не се знае кой е заинтересован от разговора ви.

3. Не отговаряйте, когато сте на среща с някого

Ако отговорите на обаждане по време на среща, показвате че събеседникът ви по телефона заслужава повече вашето внимание от тези, с които сте в момента. Ако очаквате важно обаждане, което не можете да пропуснете, предупредете в началото на срещата останалите събеседници.

4. Не оставайте телефона си на масата, когато сте на среща

За някои това е показателно, че срещата с него не означава нищо за теб, освен загуба на време. Дори и да не говорите по телефона, пак е разсейващо и неприятно.

 

5. Уважавайте зоните без телефони

Когато сте по средата на среща или пресконференция, е грубо телефонът ви да е включен. По този начин смущавате говорителя и всички останали. Преди срещата просто изключете звуците или самия телефон.

6. Изберете нормален рингтон

Искате ли наистина вашите колеги да чуят музикалните ви предпочитания, докато се опитвате да изключите звуците? Обмислете добре мелодията ви за звънене и помислете как биха реагирали останалите като я чуят.

7. Уведомете събеседника си, когато говорите с него на високоговорител

Ако трябва да разговаряте с някой на високоговорител, уверете се, че събеседникът ви знае. Особено ако има някой при вас.

8. Не оставяйте дълги гласови съобщения

Оставяйте ясни и кратки съобщения. Говорете ясно, за да разбере човекът отсреща за какво го търсите. Ако казвате телефонен номер, говорете бавно.

Четете още интересни статии в бизнес сайта ни Expert.bg.

Етикети:
Iwoman.bg

Още от Кариера


Реклама

"Не мога" не е решение.

Най-четени | Най-нови


виж всички виж всички
Реклама