Повечето хора, които си търсят работа, допускат една и съща грешка в автобиографията си - опитват се да приличат на всички останали. Пишат я така, че да звучи скучно, традиционно и много общо. От Forbes наричат това "езикът на корпоративното зомби".
Според изданието този език може и да е бил стандарт в професионалната сфера в последните 50 години, но това вече не е така.
Не забравяйте - човек, а не компютър ще прочете автобиографията ви и ще реши дали да ви покани на интервю. Затова пишете по човешки начин. Постаряйте се да стане ясно от какво разбирате, какво правите добре и по какъв начин ще сте полезни за бъдещия си работодател. Избягвайте клишетата като "отборен играч" и "комуникативен служител". Те ви правят незабележими.
Вместо това се опитайте да покажете характера си. Разкажете историята си, споменете някои от резултатите, които сте постигали, напишете какво целите в професионалното си развитие.
Да бъде скучна и суха не е задължително условие за автобиографията. Разбира се, основните изисквания като грамотно написване трябва да се спазват. Но можете да се опитате да я персонофицирате малко, да я направите по-запомняща се.
Да, възможно е някои по-старомодни мениджъри да не са във възтрог. Но повечето хора в днешно време са далеч по-гъвкави и ще оценят услията ви.