Той е един от най-известните дизайнери в света, а стилът му е неподражаем. 82-годишният Карл Лагерфелд, творчески директор на Chanel, е известен с бялата си конска опашка, черните си очила и високите яки. Докато поддържа живо наследството на Коко Шанел и ръководи творческия екип на Fendi, предприемачът работи по своя лична марка, припомня Inc.com.
Лагерфелд винаги се е отличавал с високите си и безкомпромисни стандарти. „Ако не сте добър тореадор, не излизайте на арената“, казва той в скорошно интервю за Racked.
Откакто Лагерфелд се присъединява към Chanel през 1983 година, компанията се изкачва до 85-та позиция на най-ценните глобални марки според Forbes, а името й вече е синоним на висшата мода. В момента Chanel се оценява на 10 милиарда долара.
В последното си интервю с Vogue UK, Лагерфелд разкрива част от своите строги, еклектични или направо шантави управленски методи:
1. Поставете летвата възможно най-високо
Chanel е продуктивна дизайнерска къща, чиито ревюта винаги трябва да са грандиозни. За да отговори на тези очаквания, германецът поставя летвата високо за всеки един от членовете не екипа си. Той е уверен, че това е най-ефективният начин да издигне марката до следващото ниво.
2. Бъдете в крак с популярната култура
Една от причините за успеха на Лагерфелд е, че той непрекъснато следи и черпи идеи от популярните културни тенденции и технологии.
Например, във връзка с тазгодишното модно ревю за Chanel, чиято тема бе "казино", Лагерфелд казва пред Vogue, че е бил особено развълнуван от едно 3D-принтирано яке. "Идеята беше да вземем най-емблематичното яке на 20-ти век и да го претворим във форма, която бе невъзможна преди 21-ви век“, обяснява той.
Най-добрите лидери са склонни да излязат от зоната си на комфорт и да поемат риск, който ще привлича погледи и ще движи индустрията напред.