Диляна Дилова-Галеота е удовлетворена от факта, че е намерила точната работа за себе си, която я кара вече 10 години да започва с желание деня си в офиса. Наред с това, да има успешна кариера или да се отдаде на майчинството не е било въпрос на избор, защото получава и двете – възможност за професионално развитие и да бъде пълноценна майка на шестгодишните си близнаци.
Наскоро Лидл България подписа Принципите за овластяване на жените на ООН, но още със стъпването си на българския пазар, вече 10 години, компанията прилага на практика голяма част от тях и продължава да ги развива. По данни за 2019 година 63% от всички служители на компанията са жени. Допълнителна цел на Lidl е насърчаването на повече жени да поемат ръководни позиции на средно и висше управленско ниво. Специален фокус компанията поставя и върху друг сериозен аспект от темата – баланса работа – личен живот.
За успехите, предизвикателствата и уроците разказва Диляна Дилова-Галеота, ръководител отдел за администриране на стокови системи в Лидл България.
След края на следването си в чужбина Диляна решава да провери каква професионална реализация може да намери в България. Има ясна представа какво точно търси – работа за голяма, интернационална, стабилна и утвърдена компания. Вече 10 години Lidl покрива всичките ѝ очаквания. Въпреки че е завършила „Европейска етнология“ с подспециалности „Романистика – италиански“ и „История на изкуството“ в Otto Friedrich Universität Германия и Ca Foscari Италия, Диляна започва работа в съвсем различно професионално поле – асистент Стоково снабдяване в Lidl. Непосредствено след това идва ново предизвикателство – три години ръководи отдел, изготвящ стоковите договори с български производители, а през последната една година вече е начело на отдела за администриране на стокови системи.
Споделя, че зад всеки добър групов ръководител стои добър и синхронизиран екип от интелигентни, амбициозни, мислещи и креативни хора. Това е и причината вече 10 години да идва на работа, заредена с положителни емоции. Организирайки работния процес, често ѝ се налага да участва в интернационални проекти и кампании. На много от проектите и системите е свидетел още от самото им създаване. Харесва динамиката и предизвикателствата в професията си и това я кара да смята, че е попаднала на точното работно място.
Откриването на Lidl в България определя като най-голямото предизвикателство в кариерния ѝ път. Усилената работа на всички колеги в компанията още от самото начало води и до резултатите, които виждаме днес. Убедена е, че каквото и да прави човек, трябва да го върши с желание. Така работата се превръща в ежедневно предизвикателство, което те мотивира да даваш най-доброто от себе си и да постигаш съответните резултати.
Като всеки човек и тя има своите професионални победи - първите договори за износ на Лидл България за различни интернационални тематични седмици. Проектът е нов както за нея, така и за българските доставчици. Успяват да прокарат пътя и да структурират процеса и всички детайли, за да се премине от преговори през логистични пътища и изготвянето на договори, за да реализират реалното получаване на българските продукти във всяка една държава. Само за 2019 г. Лидл България изнася български стоки за 22 държави, обяснява Диляна.
Личната ѝ гордост са шестгодишните ѝ близнаци – Силвиа и Микеле, които определя като двойно щастие. Споделя, че като всяка българка има здрав корен и това ѝ помага правилно да разпределя ангажиментите си. С подкрепата на семейството си намира и добрия баланс между работата и личния живот. Като жена, която винаги е знаела, че иска да бъде майка, оценява факта, че компанията никога не я е изправяла пред избора кариера или родителство. Вярва, че за да бъдеш пълноценен родител, на първо място трябва да си изграден човек, а именно работата и социалният живот допринасят за това.
Наред с професионалните уроци, получава такива и от децата си, които я провокират да бъде креативна и да осъзнае колко много сила притежава в действителност. Децата ѝ я научават на търпение и ѝ показват колко много любов носи в себе си. А тя от своя страна иска да ги научи на честност, здрави принципи, да подхождат без предразсъдъци и без да съдят другите. Споделя, че се стреми да им показва как да намират смисъл в това, което правят, да не се отказват от мечтите си и да разберат, че успехът се постига с много труд и усърдие.
Диляна не харесва клишетата. Като такова определя и фразата „мъжки свят“. Намира жените като сетивни, добри балансьори и лидери в общуването. Макар жените да не притежават толкова физическа сила, често компенсират с емоционална устойчивост, казва Диляна. Нейното виждане е, че живеем в модерен свят, в който мъжете и жените работят, отглеждат деца и заедно разпределят своите задължения. А жената все пак има и своята суперсила, която се задвижва от нейната интиуиция и добротворчество, обобщава Диляна.