Какво си представяте, когато чуете думата „етикет“? Кара ли ви да мислите за бели ръкавици и бални рокли, вратовръзки и фракове? Етикетът означава и да бъдете учтиви, да имате добри обноски и да спазвате установените правила или кодекси на поведение. Ето защо днес ще ви представим 6 съвета за етикет по време на виртуални срещи, които трябва да знаете, за да бъдете професионалист, дори и „по пантофи”.
1. Организирайте пространството си
Погледнете зоната около бюрото си и си задайте следните въпроси: Какво ще види човекът от другата страна на линия? Изглежда ли професионално? Ако фонът не е задоволителен (или дори нямате обособен офис кът), качете фоново изображение от галерията на платформата, в която водите срещите си, за да скриете мръсните чаши за кафе, детските играчки и бъркотията на бюрото.
2. Обърнете внимание на облеклото
Работата от вкъщи придаде ново значение на „неангажиращото бизнес облекло”. Да, сега не се обличате, за да отидете в офиса, но пък все пак се обличате за работа. Дори и да заложите на нещо по-небрежно, в никакъв случай не влизайте в онлайн среща по анцуг или пижама, с разрошена коса или вързана на нескопосан кок.
КАК ДА ПОСТИГНЕТЕ КАРИЕРНИТЕ СИ ЦЕЛИ ПРЕЗ 2022
3. Уверете се, че сте се „заглушили”
Етикетът повелява звукът ви е заглушен, докато дойде вашият ред да говорите. Дори да мълчите, има външни звуци, които могат да бъдат разсейващи по време на срещата – кучешки лай, звънец, телевизор в далечината, онлайн уроците на детето и т.н.
Друг съвет е да използвате слушалки. Ако споделяте домашния офис с вашите деца или партньор, те ще успеят да изолират гласа ви, но не и другите хора в срещата ви.
4. Изключете камерата си, ако изпълнявате няколко задачи
Ако не ръководите срещата и сте предимно слушател, но също така се опитвате да стоплите обяд, да прострете дрехи или нещо подобно, покажете добри обноски и изключете камерата си. Вместо това поставете ваша профилна снимка на екрана. Но имайте предвид, че мозъкът ви е настроен да приоритизира по едно нещо в даден момент, така че нека мултитаксингът не ви се превръща в навик.
5. Дръжте камерата на нивото на очите
По този начин не изглежда сякаш гледате нагоре или надолу към всички участници, а директно в очите, все едно сте били там лично.