Както големите търговски марки винаги се градят на основата на автентичността и на вътрешната сила на бранда, така и ние трябва да мислим за себе си като за "продукт" на конкурентен пазар и да се отличим от останалите. Личният брандинг е начинът, по който представяме своята уникална стойност, за да постигнем успех.
Според авторката на книгата "Мисли като жена, действай като жена" Катрин Капюта всяка жена може да се рекламира успешно, като използва своята автентичност, силните си страни и индивидуални умения, и така да изгради ярък, открояващ се, личен бранд.
Катрин Капюта придобива челен опит в брандинга чрез работата си в три от най-изискващите и иновативни среди: Медисън Авеню, Уолстрийт и бизнес колеж от челната петица в страната. Тя се учи на маркетинг стратегии от гурутата в жанра - Ал Рийс и Джак Траут, а после ръководи световноизвестната кампания "I ♥ NY“ в "Wells, Rich, Greene".
Катрин открива, че едно от най-важните приложения на брандинга не е за компании или продукти, а за хора, които искат да определят и управляват своята кариерна идентичност и да постигнат успех. В своите лекции, посветени на брандинга, в тренингите и интервютата си с жени тя започва да изследва начина, по който успелите жени се възползват от своите женски нагласи и предимства. Според Капюта една от основните идеи на личния брандинг е, че колкото по-добре разбираме самите себе си, с всичките си слабости и силните си страни, толкова по-лесно ще ни бъде да развием предимствата си и да компенсираме недостатъците.
"Мисли като жена, действай като жена" е книга за това какво се случва, когато жените вземат в ръце своите лични брандове, вместо да оставят кариерата и бизнес успеха си на случайността. За това какво се случва, когато жените започнат да мислят и действат по-креативно и стратегически за себе си и за възможностите си.
Женската нагласа на ума ни дава предимства, от които трябва да се възползваме в работата, за да вървим напред в кариерата:
Емпатия. Разполагаме с непогрешими антени, с които улавяме и разчитаме жестовете, тона на гласа, лицата и позите и реагираме със съпричастност.
Интуиция. Често знаем предварително отговора в дадена ситуация благодарение на подсъзнателен процес.
Вербални и комуникативни умения. Жените постигат по-добри резултати в писането, общуването и други словесни умения, които са ключови за работното място.
Умение да изграждаме дълбоки лични връзки. Жените са по-умели в свързването и обгрижването на околните. Те са истински специалисти в създаването на силни, подкрепящи връзки.
Лидерски стил и сътрудничество. Вместо да използват контролиращ лидерски стил, жените са склонни да търсят консенсус и да управляват с помощта и активното участие на подчинените си.
Въздействие чрез външността. Жените могат да изразят своята визуална идентичност чрез дрехи, прически, грим и аксесоари и да показват личен стил – основен елемент от персоналния брандинг.
Мъжете не оставят предимствата, които им е дал полът, пред прага на офиса. Жените също не трябва да го правят.
Независимо дали сте изпълнителен директор, предприемач, консултант, треньор, човек на изкуството или майка с онлайн магазин, трябва да си изградите идентичност, която е едновременно искрена и подходяща за пазара. Един отличаващ се личен бранд, който създава положителни реакции към вас като продукт.