Понякога забравяме колко важна е репутацията и това, че тя ни следва през целия ни живот. Ако и на вас ви се е случвало, сигурно знаете, че в един момент хората около вас ще ви припомнят за нея. Особено хората, с които работите. Никой не гради добро име, ако колегите му го мислят за измамник, мързеливец, фалшив приятел или човек, на който не може да се разчита. Много е важно да не допускате подобни слухове за себе си, защото няма по-трудно от това да си върнете добрата репутация, пише Lifehack. Всичко зависи от вас и поведението ви спрямо околните. Избягвайте тези 9 неща, които могат да ви навлекат негативното отношение на колегите, за да не съжалявате в дългосрочен план.
1. Не е препоръчително да създавате конфликти около себе си и после да се преструвате, че нищо не се е случило.
2. Недейте да успокоявате гнева и лошото си настроение, като говорите зад гърба на други хора.
3. Смесването на личните и професионалните отношения никога не е добра идея.
4. Избягвайте да злоупотребявате с количеството безплатни напитки по време на фирмени събития. Не е нужно всички да виждат другата ви страна.
5. Не бъдете двулични. Не е много мъдро решение да говорите различни и противоречащи си неща на колегите. Те също разговарят помежду си и рано или късно ще разберат какво правите.
6. Не обвинявайте другите за собствените си грешки и се научете да поемате отговорност за действията си.
7. Никога не си присвоявайте заслугите на колегите си. Отдавайте заслуженото уважение на труда и постиженията им.
8. Дори и да искате да се издигнете в очите на шефа, клеветенето на колеги няма да ви помогне да го постигнете. Напротив, ще загубите доверието и уважението и на двете страни.
9. Не си присвоявайте функции и привилегии, които не ви се полагат. Да се държите като мениджър, без да имате подобни правомощия, със сигурност ще ви навлече само негативното отношения на екипа, с който работите.