Една от основните причини, поради която работата престава да бъде приятно място, са лошите шефове. Факт е, че дори прекрасните колеги не могат да превърнат работното място в забавно, ако началникът ни лази по нервите. Но това са хората, които дават задачи и дори могат да подпишат уволнението ни. Именно поради този дисбаланс на силите е важно да се поддържат добри отношения с управлението. Никой обаче не казва, че трябва да приемате всичко мълчаливо и със смирение. Основното е да поемете отговорност и да направите опит да промените нещата към по-добро. Трябва обаче да запомните, че понякога шефовете показват лошата си страна, защото виждат във ваше лице заплаха за тяхната позиция. В такива случаи трябва да се научите как да се предпазите.
1. Изразете своята гледна точка
Ако се опитвате да установите добри отношения с шефа си, не трябва да мълчите. Обсъдете с началника си проблемите, с които се сблъсквате спокойно, учтиво и професионално и така можете да ги разрешите заедно. Разбира се, как ще доведете въпроса до такъв разговор, ще бъде повлияно както от личността на вашия лидер, така и от това какъв тип отношения вече сте развили. Със сигурност е по-добре да говорите и да се опитате да подобрите ситуацията, отколкото да се ядосвате или да сте неспособни да вършите работата си.
2. Работете с шефа си, а не срещу него
Може би ще ви бъде по-малко приятно, но е много по-полезно. Независимо от това, в дългосрочен план сътрудничеството, насочено към постигане на целите и просперитета на компанията, е много по-изгодно. С други думи, спрете да мислите за себе си - опитайте се да помогнете на шефа да постигне целите, пред които е изправена компанията, и нещата ще продължат много по-добре.
3. Проследявайте всичките си взаимодействия
Може би задълбочено документиране на всички ужасни неща, които е направил шефът ви, не е най-добрият начин да прекарате работното си време, но трябва да сте подготвени за всякакви варианти. Запазете всички онези гневни и обидни имейли от началника, както и всички други доказателства, че на работното ви място се създава сериозен проблем. По този начин може да се защитите в случай на неправомерно уволнение.
4. Не говори лошо за шефа си в присъствието на колеги
Ако пренебрегнете този съвет, само ще добавите масло в огъня... или дори ще попаднете в гъстата му част. Да, пускането на коментар или два относно стила на управление на шефа може да бъде много съблазнителна идея. По-добре е обаче да се въздържате. Ако вашите колеги споделят възмущението ви, това не е толкова голям проблем, но ако думите ви се запомнят от колега, който не се колебае да разкаже какво мислите, тогава ще попаднете в неприятна ситуация.
5. Опитайте се да предвидите проблемите
Друг начин за подобряване на отношенията с началниците е да се работи за решаване на проблеми, както се казва, дори преди да се появят. Ако забележите, че шефът ви е ядосан, или бъдете готови да му кажете нещо, което може да го успокои, или просто стойте настрана. Ако познавате добре началника си, тогава трябва да знаете какво ще го успокои. Повярвайте ни, ще бъде по-добре, ако потиснете проблема в началото.
Помнете разликата между лоши работни отношения и лоши шефове. Лош шеф е човек, който конкретно се държи непрофесионално, забравяйки за работната етика и нормите на взаимодействие. Лошите отношения са неспособността да се обсъждат проблеми или да се работи заедно за постигане на взаимноизгодни цели. И когато отидете при началника, за да обсъдите нещо, струва си да се съсредоточите не върху човека, а върху връзката. Това ще ви помогне да останете спокойни и да намерите по-продуктивен начин да се справите с проблема.