Ако сте сред хората, търсещи работа в момента, със сигурност знаете едно – добрите места са малко, а кандидатите – много, което прави конкуренцията убийствена. Сп. Fortune обаче се е допитало до кариерни консултанти за това как можем да се отличим пред работодателите. Ето някои от съветите, които дават те:
Направете комуникацията си с всяко място, за което кандидатствате, по-лична. Това не означава постоянно да пренаписвате автобиографията си, а да акцентирате в нея на квалификациите и качествата, които знаете, че ще направят впечатление на конкретния работодател. Не забравяйте и да се обърнете пряко, по име, към мениджъра в мотивационното писмо.
Бъдете подготвени да обясните как ще допринесете за развитието на компанията. Понякога е трудно да дадем такова обяснение без да звучим надути, но пък то е едно от най-важните неща по време на интервю. Подчертайте ясно как ще приложите квалификацията в работата си и дайте един или два примера от предишните ви работни места.
Уверете се, че профилите в социалните мрежи ви представят в добра светлина. Евентуалните ви бъдещи работодатели със сигурност ще ги проверят, така че разкарайте снимките от пиянски партитa и постнете няколко статии във връзка с конкретната индустрия, за да покажете, че сте „в час“ със случващото се в нея.
Заложете на контактите. Трябва да атакувате т.нар. "скрит“ пазар на труда – позиции, които не се обявяват официално, а на които се назначават само препоръчани лица. Можете да станете едно от тях, ако развивате и поддържате връзките си с колеги от бранша.
Стремете се само към позиции, за които имате реален шанс. Хубаво е човек да е амбициозен, но е хубаво да е и реалистичен. Така ще избегнете разочарованието, пък и няма да си губите времето (и това на мениджъри, които ще трябва да разглеждат CV-то ви с пълното съзнание, че не сте техният човек).